Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan varmt rekommendera Svensk Motoroptimering annars. De gör D4 AWD på löpande band, både gamla och nya motorn.

Blir ju en bit ner bara, men jag skulle åka ner till dem alla dagar i veckan framför att ta något från BSR som jag hört mycket varierande om.
Problemet med svens motoroptimering är att de inte kan tillhandahålla en enhet så jag kan byta mjukvara själv, har redan varit i kontakt med dom ochså. Att kunna plocka ut/in mjukvaran själv är ett måste för mig.
Dieselfemmorna har funnits ett tag nu och mjukvarorna borde vara väl utprovade vid det här laget.
Jag skulle inte vara orolig att anlita tex RICA eller BSR, båda dessa erbjuder tydligen garantier som ska ersätta nybilsgarantin om Volvo skulle vägra.
Hur det är med svensk motoroptimering vet jag inte.
Alla mer el mindre kan erbjuda dig en såkallad "motorgaranti" men jag har läst villkoren för de flesta och de är inte helt odiskutabla. Nu struntar jag personligen i garantier och är inet det minsta orolig över att maskinskada och nybilsgarantier på något sätt skulle äventyras i mitt fall.

Men man ska såklart vara medveten om att man löper en riskt att tappa sina nybilsgarantier om det vill sig illa. Det måste man ha i bakhuvudet innan ,man trimmar sin halvmiljon bil.
Rica steg 2 skulle jag vilja testa i verkligheten:

TUNING MÖJLIGHETER:
» RICA ECU Uppgradering 245 HK / 500 NM 55 HK / 80 NM 8900.00 SEK INKL. MOMS
» RICA Steg 2 275 HK / 536 NM 85 HK / 116 NM 9900.00 SEK INKL. MOMS
» i-Softloader 1000.00 SEK INKL. MOMS
Droopy skrev:Du kan teckna motorgaranti hos bla Rica 3år max 10000mil, Tuningchip, Promotech ( kan tecknas till ) , BSR du ska byta olja var 1500mil är deras krav bla. fins fler ochså.
Där ser man, man lär sig något nytt varje dag.
Tysta sommardäck V90

Har fram till nu kört en V90 T6 -2021 med 245[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]

Populärt att säga 100 mil per tank, men […]