- sön 13 mar 2016, 20:04
Hej!
Har köpt mig en "ny" liten pärla som tyvärr inte går helt rent.
Det är en S40 2.0T, B4204T3, rullat 8300 mil.
Problemet som jag har är att vid 100% gaspådrag och höga varv (nåja, 3500 <), så hackar motorn en till tre gånger innan den fortsätter uppåt.
Känns lite som att den inte får soppa (Nyligen bytt alla filter på service, så gissar tändsystem?)
Det roliga i det hela kommer när man stänger av DSA'n. Då slutar bilen att hacka och den går superpiggt även på höga varv.
Någon som haft liknande problem? Tips på vad man kan kolla?
Tänkte ta någon dag i veckan och kika tändspolen då det tydligen ska vara liknande problem, men jag blir väldigt förvirrad då den går bra utan DSAn?
Mvh
Daniel
--------------------------------------_
Enl inlägg från mig på sida 3 med lösning som fungerade för min bil, och enl poster på sidan 3 fungerar det inte för alla.
Gjorde så att jag följde det enklaste som finns; Instruktionsboken.
Enl denna så kan man programmera om DSAn genom att;
Gasa upp till 70KM/h, pref på 3ans växel.
Motorbromsa till 30km/h, Använd inte bromsen, låt bilen motorbromsa
Gör om detta 2 gånger till, så kommer DSAn att programmera om sig till "det nya sättet"
[/quote]
Har köpt mig en "ny" liten pärla som tyvärr inte går helt rent.
Det är en S40 2.0T, B4204T3, rullat 8300 mil.
Problemet som jag har är att vid 100% gaspådrag och höga varv (nåja, 3500 <), så hackar motorn en till tre gånger innan den fortsätter uppåt.
Känns lite som att den inte får soppa (Nyligen bytt alla filter på service, så gissar tändsystem?)
Det roliga i det hela kommer när man stänger av DSA'n. Då slutar bilen att hacka och den går superpiggt även på höga varv.
Någon som haft liknande problem? Tips på vad man kan kolla?
Tänkte ta någon dag i veckan och kika tändspolen då det tydligen ska vara liknande problem, men jag blir väldigt förvirrad då den går bra utan DSAn?
Mvh
Daniel
--------------------------------------_
Enl inlägg från mig på sida 3 med lösning som fungerade för min bil, och enl poster på sidan 3 fungerar det inte för alla.
Gjorde så att jag följde det enklaste som finns; Instruktionsboken.
Enl denna så kan man programmera om DSAn genom att;
Gasa upp till 70KM/h, pref på 3ans växel.
Motorbromsa till 30km/h, Använd inte bromsen, låt bilen motorbromsa
Gör om detta 2 gånger till, så kommer DSAn att programmera om sig till "det nya sättet"
[/quote]
Senast redigerad av 1 SuperSverker, redigerad totalt 0 gånger.