Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Braweheart skrev:Var ut en sväng och lossa alla cylindertoppsbultar, och dem satt riktigt bra..
En sate gick ju av...:tdown

https://dl.dropboxusercontent.com/u/757 ... 12-640.JPG

Dock gick den av precis där gängan börjar på bulten så den skall ju inte hålla kvar toppen.. Men toppen sitter bom fast.. Rubbas inte ur fläcken..

Nya tag imorn igen..

Men det är ju ditt eget fel när du var så "dum" och sa detta:
Braweheart skrev:Allt har lossat mycket enkelt och smidigt..

:mrgreen: :mrgreen:

Nä men, hoppas du får ur skiten utan några mer missöden. Det är aldrig kul när bultar går av :|
Användarvisningsbild
av Braweheart
Påt igen då.. Kommer ut och funderar på hur i h----e jag skall få lös toppen..

Bild

Bankar bänder och knackar mm men inget händer.. Funderar och funderar och kommer på att min hyresvärd har en större pallyft i garaget, kollar med han om jag kan låna denna och lyfta toppen med så man får lite tyngdkraft ifrån motorblocket när jag lyfter i toppen och knackar bankar bänder och bryter..

Bild

Bild

Efter lång tids arbete utan minst resultat ser jag en lite springa på avgassidan..

Bild

bevisligen så är de toppbulten som håller allt kvar på plats.. får upp toppen såpass mycket att jag kan vrida den runt bulten.. Men mer vill den F-N inte lossa.. Så lyfte lite till och och tog fram stora bändjärnet och mickla in de precis under termostathuset och bände rejält och då gav de med sig och lossa..

Höll på ifrån 10:00 till 14:00 med bara detta..

Bild

Kollar av och packningen är hel o fin på ovansidan och toppen ser jag inget på (än iaf, skall ta in och rengöra denna i veckan)

Bild

Bild

Och en sista bild på bulten..

Bild

Så nu återstår de att fortsätta felsöka skiten.. :((
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Gött att toppen gav med sig till slut och lossnade. Hur tänkte du rengöra toppen köra den i diskmaskinen eller :wink:

Kände du något på bulten som gick av om den fortfarande sitter fast i blocket eller om det gick att gänga ur den?
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Gött att toppen gav med sig till slut och lossnade. Hur tänkte du rengöra toppen köra den i diskmaskinen eller :wink:

Kände du något på bulten som gick av om den fortfarande sitter fast i blocket eller om det gick att gänga ur den?
Ja de var gött efter allt slit.. Tanken att köra den där finns men tror inte kärringa blir så glad då maskinen e ny.. :)

Nä jag lät den vara tills vidare..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Glöm sen inte att slipa ventilerna så att dom blir ordentligt täta och du kan även hona cylindrarna så att kolvringarna får lite nytt att jobba med :)
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Glöm sen inte att slipa ventilerna så att dom blir ordentligt täta och du kan även hona cylindrarna så att kolvringarna får lite nytt att jobba med :)
Får se om jag gör så mycket åt denna motorn eller om jag skall ta och byta ut den mot en annan..
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18

Kort uppdatering: bilen har startat utan problem v[…]

Du kan se hur jag gjorde på V40 -01 10 min j[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nu har jag haft en liten paus, men idag tog jag oc[…]

är det någon som har fått felkod[…]