Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KennethC
Halloj.
Bytt bränslepump då den förra fått för sig att ta semester...Av någon outgrundlig anledning så får bränslet för sig att inte nå motorn ändå!!!?
Den surrar som den skall i några sekunder vid tändning, soppa finns i slangarna vid pumpen när jag tar av dem och kollar...men som sagt...kollade soppaventilen på motorn och den förväntade bränsleduschen uteblev totalt...;-(...Vad kan vara fel nu då??? sitter det ett bränslefilter någon annan stans som blivit knasfullt?
Väldigt tacksam för svar... K
Japp du har ett bränslefilter någonstans vet inte vart det sitter på dessa bilar men på S70/V70 sitter det HB under bilen och går ej att missa.
Okidoki, jo har efter en del förfrågningar kommit fram till att det troligtvis sitter bakom en skyddsplåt vid tanken...så en undersökning under blir det imorgon då skymningen sänkt sig över norrlands inland, men tackar! :D
Fast nu får ju ventileländet vid spridarna för sig att spotta lite bränsle...så då borde det ju inte vara helt stopp på vägen. Men vill bilen starta?
ICKE!!!........................skit....
DayDreamer skrev:Ja det är säkert tillräckligt tätt för att inte släppa igenom rätt mängd bränsle för att den ska starta.
Så skulle det absolut kunna vara...kollar imorron.... :)
KennethC skrev:
DayDreamer skrev:Ja det är säkert tillräckligt tätt för att inte släppa igenom rätt mängd bränsle för att den ska starta.
Så skulle det absolut kunna vara...kollar imorron.... :)
Ta även o kolla bränsletrycksregulatorn, hål i membran, soppa går till returen!!
Ta även o kolla bränsletrycksregulatorn, hål i membran, soppa går till returen!![/quote]

försökte dela den tidigare, men eftersom jag inte vet hur den är uppbyggd så tordes jag inte rycka för mycket...Är Btr;en kopplad till returen eller före insprutningen? Ja , jag är novis i frågan... :lol:
Du behöver inte dela btr:en för att felsöka den, det räcker att lossa slangen som går till den (från insuget). Lossa i insugsänden och sug i slangen. Får du bensin i munnen är det dags att byta btr.
Variosboy skrev:Du behöver inte dela btr:en för att felsöka den, det räcker att lossa slangen som går till den (från insuget). Lossa i insugsänden och sug i slangen. Får du bensin i munnen är det dags att byta btr.
Tackar...(Inte för att jag har för vana att suga på slangar :???: ), Gjorde ett test att lossa slangen (den nedre som går ner i godset), och sög som en blådåre och som tur(?) var så blev det ingen bensin i munhålan...tog också ur den och membran och oringar såg hela och fina ut...
Så nu står jag här lika frågande som förut. Bilen startar inte lik förbannat! börjar fundera på om det har med tändningen att göra???? ??:-/
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, när[…]

Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]