NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Den sista tiden har jag, i en för övrigt skrammelfri bil trots snart 20000 mil, drabbats av ett mycket irriterande skrammel inifrån den övre panelen vid vänster c-stolpe (övre plastkåpan i huvudhöjd). Bilen är en V50 MY2010.

Hur tar man bort den? Jag antar att det sitter någon skruv innanför "IC"-luckan, är det något mer man behöver ge sig på?
Menar du denna?
Bilagor
c.jpg
c.jpg (23.42 KiB) Visad 1027 gånger
Jäpp, den var det. Dock upptäckte jag att den var löjligt lätt, speciellt efter att man vikt undan dörrlisten då man ser clips och liknande bakom. Efter att ha pillat bort IC-emblemet var det bara att dra loss panelen.

Jag tror mig även ha hittat källan till skramlet, plåtclipset som skruven sitter i satt löst i karossen. Efter att ha vikt ut de två plåtflärparna på densamma för att den inte ska kunna skramla tror jag mig ha åtgärdat problemet.
Micce1980 skrev:Menar du denna?
Senast redigerad av 1 lv455, redigerad totalt 0 gånger.
Jepp så lätt är det ofta att skruva inredning, eller skruva är kanske fel ord, bända kanske passar bättre :)

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]