Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Låter ändå som en efter förutsättningarna ganska seriös säljare
av Alexas
Lövet skrev:Låter ändå som en efter förutsättningarna ganska seriös säljare
Jag är jättenöjd med säljaren! Men en säljare är alltid en säljare :D
av HVTH
Alexas skrev:Hur bra är stereon i dessa bilarna? Det är en Classic så den har HU-650 med AUX-ingång i originalutförande.
Beror på om det är performance eller high performance ljudsystem. Båda har HU-650 men High Performance har även ett slutsteg på 200W (PA-200) monterat under passagerarstolen och bättre högtalare.

Performance är okej, men inte mer än så. Ligger i klass med andra mindre premium biltillverkares ljudsystem.

High perfomance är bra, inget värstingljud men man kan absolut inte klaga för ett originalsystem.

High Performance går dock att eftermontera (släng i slutsteg + högtalare, behåll HU), och ger ett klart lyft om man värdesätter ljudet! Inte speciellt dyrt att köpa begagnat heller.

Värstingljudet Premium Sound går också att eftermontera, men är sällsynt på andrahandsmarknaden. Grymt ljud i det (för originalljud), speciellt med original subwoofer.
av Alexas
Tack för utförlig info HVTH!

I början av tråden va det en som tyckte sig se något vid högtalarna som han/hon tyckte såg ut som det avancerade ljudet.

Går det att se något?
Bild
av frippe87
Alexas skrev:Tack för utförlig info HVTH!

I början av tråden va det en som tyckte sig se något vid högtalarna som han/hon tyckte såg ut som det avancerade ljudet.

Går det att se något?
Bild
Det jag kan säga är att du har premium sound dörrsidor. Men stereon ser jag tyvärr inte, så det går inte att avgöra. Hu650-performance samt high performance. Premium sound har Hu 850, skillnaden rent utseendemässigt är 3 knappar i högra hörnet, 3ch-off-prologic.. Dock skiljer det bra mkt mer i ljudet.
av Alexas
När jag va och provkörde bilen kunde jag se att själva stereon va en HU-650 så då kan vi egentligen utesluta Premium Sound. Vad är det du tycker tyder på att det sitter premium sound i dörrarna? Är bilen kanske "förberedd" på något sätt?

Då återstår frågan, går det att på bilderna se om det är en Performance eller High Performance?
Jag ska hämta bilen imorgon eller på tisdag så jag kommer göra en mer noggrann research då men man är ju nyfiken :D
av frippe87
Du har ett extra högtalargaller vid den nedre högtalaren. Premium sound har bas,mellanregister medans dom andra bara har bas. Men ja, då kan du utesluta premium sound. Det enda sättet du kan se om du har HP eller performance är under passagerarsätet, HP har ett externt slutsteg som sitter under passagerarstolen och detta steg är på 4x50w. Performance har inbyggt steg på 4x25w
av Alexas
frippe87 skrev:Du har ett extra högtalargaller vid den nedre högtalaren. Premium sound har bas,mellanregister medans dom andra bara har bas. Men ja, då kan du utesluta premium sound. Det enda sättet du kan se om du har HP eller performance är under passagerarsätet, HP har ett externt slutsteg som sitter under passagerarstolen och detta steg är på 4x50w. Performance har inbyggt steg på 4x25w
Alright! Då får vi se nästa vecka då.

Jag läste på någon tråd att det är ett enkelt ingrepp att uppgradera sin HU-650 till high performance om det bara skulle vara performance. Stämmer detta? Allt är fördraget och så för inkoppling av slutsteget under stolen?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Diskussioner om elpriser, när man ska tvä[…]

Tack för alla input, kanon! ;-) Bytte ut re[…]

Ja det var original. du kan annars prova des[…]

Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&o[…]