Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nu har jag fått ersättning för min stulna Volvo 940 kombi årsmodell 1995 som rullat cirka 22 000 mil. Bilen stals i början av januari i år 2016.

Jag skickade in kvitto för en AC reparation som gjordes år 2011 på 11 000 kronor, rostfritt avgasrör Biltema 2 700 kr och nya dubbdäck 4 400 kr till försäkringsbolaget.

Stöldersättningen för den stulna bilen blev 14 200 kr. 16 000 kr minus självrisken 1 800 kr = 14 200 kr.

Jag vet inte om detta är till något intresse för någon på forumet, men jag behövde skriva av mig en del av min frustration över att min pärla har blivit stulen.

Det är ju bara en bil, ett dött ting, men jag sörjer ändå.

Nu så köpte jag en V70, eftersom jag inte fick tag i någon fin 940.

Jag anser som många andra att en fin 940 är en bättre bil i många avseenden än en V70.

Vänliga hälsningar
Råraksätaren
Fy vad trist! i princip så fick du alltså inget för bilen med tanke på vad du hade lagt ut den senaste tiden? :|
Högst tveksamt om man hittar en hyfsat lågmilad -98:a med åtgärdad AC, rostfritt system och nya däck för under 20 k...

Vi kör konsekvent med enbart trafikförsäkring på bilarna, utom på den V70 -04 som sambon kör. Den har halv, utifall att och för att det är den enda bil vi gett över 10 papp för.
Dock larm på samtliga fordon, och ironiskt sett så är nog någon av V70:sarna med startspärr de som är lättast att stjäla.

Känns inte som någon mening att teckna någon värre försäkring än den obligatoriska trafik när man ändå inte får något för en äldre bil?
Skulle vara för bärgning och framrutebyten då, om man inte har några polare som ställer upp eller inte vill åka på skroten och skära ut en ruta...
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]