- lör 05 mar 2016, 17:01
Mätaren i bilen är en turbotrycksmätare, visar den mer än ca 0,5-0,7bar när du trampar plattan i mattan på en hög växel så är den trimmad, grundladd kanske 0,3-0,4bar.
Regulatorn innebär att någon har pillat med bränsletrycket, idéer om varför är redan presenterade, vad som är rätt vet någon av föregående ägare, ring dem och fråga.
wilmathevolvo skrev:ahaa :) men påverkar detta bränsleförbrukningen ?Bara funderar vem som skojar med vem, du har köpt en 2,0T, han som sålde den visste inte att det var en turbo och du som köpare visste inte att 2,0T är en turbo eller har jag fått det om bakfoten?
Jag blev så fundersam då jag köpte bilen och när vi kikade under huven så sa jag " ahh det är en turbo " varav killen svara nej det är det inte :???: . Det stod nämligen inte i annonsen. klart man funderar sedan när man ser den där grunken där
Mätaren i bilen är en turbotrycksmätare, visar den mer än ca 0,5-0,7bar när du trampar plattan i mattan på en hög växel så är den trimmad, grundladd kanske 0,3-0,4bar.
Regulatorn innebär att någon har pillat med bränsletrycket, idéer om varför är redan presenterade, vad som är rätt vet någon av föregående ägare, ring dem och fråga.
Blixnabb
XC60 T6 Recharge -24
Fiesta ST 150
MB 350 SL -72
Focus RS -04
C30 T5 -09
XC60 T6 Recharge -24
Fiesta ST 150
MB 350 SL -72
Focus RS -04
C30 T5 -09