Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marcuslindholm
Vart har ni era extraljus/ledramp? Jag har redan extraljus på, men har en ledramp på ingång och funderar på att sätta den under regplåten, eller ta bort extraljusen och sätta den ovanpå regplåten? Lägg upp bild på hur ert ser ut :D
av volvo244gle
La upp bild på min kina-ramp i någon av dina andra trådar, och här kommer en till. :)
fr_18_size1024.jpg
fr_18_size1024.jpg (167.6 KiB) Visad 2079 gånger
Har använt en vanlig extraljusplåt avsedd för två lysen. Var inne på att montera under regskylten först, men kände mig tveksam till kabelgenomföringens täthet eftersom denna då skulle peka uppåt.
Rampen lägger nog av fort om den fylls med vatten, och fanns ingen möjlighet att vända på infästningen heller.
De som har sidofästen är antagligen bättre kandidater. Men för bäst ljus så bör man å andra sidan fästa rampen så högt upp som möjligt.

En polare kör med en lång, böjd och takräckesmonterad ramp på sin V70n. ;) Kabeln dragen längs med vindrutan ner i motorrummet...
Lyser bra hursomhelst!
Har fäst min ledramp nu, har faktiskt två, en osram 210w och en Philips 210w. Osram har bättre spot och vitare ljus, Philips har mer gulaktigt ljus och mer flöde. Osram är den översta och Philips den undre.
Bild
Bild

Jag undrar hur din lyser? Ser ut som cree? Hur många watt? :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag kan inte hjälpa dig i frågan om SIM[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vol[…]

https://youtu.be/m7fZPE3Uzb8?si=-pNVMgwnROaySKFY

Kort version, vi har tappat våran 2:a nyckel[…]