Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Utan ramavtal tror jag de inte kommer att rabattera bort alla marginaler handlarna har kvar. Tidigare köpte handlaren in bilen med 11% rabatt, då ska det täcka deras kostnader förutom provison. Ramavtalen "sponsrar" generalagenten med likaså när de brukar ge bort vinterhjul etc.
Men i procent borde man ju få mer på en fullmatad T6a än en D4 Kinetic. Så pruta på! :D
av Sharkbait
x74 skrev:min går lös på 643 lapp :shock:
Byggde ihop en D5 AWD 616K, varav ca 31k för B&W. :shock: :shock: :shock:

jonitz skrev:Fick denna tjänstebilsoffert:

Textil/läder? Har detta blivit samma standard för Volvo som det är med tyskarna. Suck.
Användarvisningsbild
av joel80
Begär offert från några olika handlare och bearbeta dom lite. 10% kan kanske gå.. Om det inte är tajtare med V90 än med tidigare modeller.
av KrilleW
Som jag skrivit tidigare så är 10% uppenbarligen inget problem att få. Skicka offerter från Volvos konfiguration till diverse återförsäljare över landet så får du en bra utgångspunkt att starta från. Utgå alltid att det bästa budet går att diskutera ytterligare. Jag har fått 10% på en V90 utan förhandling.
av Vortex
Jag har skickat till ett par stycken i min geografiska närhet och har nu också fått bud på ca 10%.
9,1% på bil och 10% på all utrustning (t.om paket).
Antar att det blir att ta något varv till och hoppas att den lokala handlaren kan matcha i slutändan.
av KrilleW
Vortex skrev:Jag har skickat till ett par stycken i min geografiska närhet och har nu också fått bud på ca 10%.
9,1% på bil och 10% på all utrustning (t.om paket).
Antar att det blir att ta något varv till och hoppas att den lokala handlaren kan matcha i slutändan.

Har du lyckats få så bra pris och dessutom på paket som är nettoprissatta så tycker jag att det bara är att slå till.
PM:a mig gärna hos vilken handlare du fått så bra. Vill föra affär med dom :)
Har Volvos återförsäljare nu fler alternativ än vad Bygg bil på hemsida?
T ex manuell D4 och andra paket/tillbehör. även dragkrok där som är " halvautomastisk" borde väl finnas traditionella att komplettera med?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]

Vi som beställt nya XC60