Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Ramon skrev:Haha, kul att fler än jag på forumet vet vad Zastava och Trabant är :lol: greeeken, gör inte det säjer jag bara (R) (R) (R) (R) Hehe, där var du allt ironisk :D:D Jag känner till de bilarna mkt väl och det är inte alls många som har någon bra erfarenhet från de modellerna... Undra varför :D

Hahahahah ja där ser du det är fler som har hört talas om dessa "värsting bilar".
Dom är grymt läckra o accen är 2,2 sekunder från 0-100
Yeah right.

Nä men jag börjar trötta på alal småfel som volvon har HELA tiden.
Hej!
Har precis samma problem på min s60-01. Men när jag stänger av motorn och bara har tändningen på, så fungerar fönsterhissen som den ska. Obegripligt. Måste vara något tok med matarspänningen? Tacksam för fler inlägg om detta.
av andersuw
RaymondPersson skrev:Hej!
Har precis samma problem på min s60-01. Men när jag stänger av motorn och bara har tändningen på, så fungerar fönsterhissen som den ska. Obegripligt. Måste vara något tok med matarspänningen? Tacksam för fler inlägg om detta.
Om det var problem med matarspänningen borde det knappast hjälpa att slå av motorn. Det är ju högre spänning när motorn går än när den inte gör det. Och det är ovanligt att spänningen i en bil blir högre än den borde vara. Vilken spänning du har i bilen med och utan motorn igång kan du dessutom enkelt mäta upp.

Har du läst felkoder? Skulle exempelvis kunna vara problem med din DDM (Driver Door Module). DDM och PDM trilskas inte sällan på de här bilarna.
Har hittat felet!! Jag skrev tidigare inlägg om min krånglande fönsterhiss som bara fungerade när motorn var avslagen. Det som var orsaken var att bussningarna till hävarmarna går på tok för trögt och jag smorde dom på följande sätt: Tog bort dörrsidan, så såg jag dessa 2 blåfärgade bussningar. Den ena var lätt att smörja genom att dränka den i smörjolja - köra rutan - smörja osv. Den andra främre smörjer jag uppifrån via rutans insida på samma sätt. Nu funkar hissen minst 99% av gångerna med påslagen motor och 100% med avslagen motor. Vad detta med motorn ska ha för betydelse vet jag inte men konstigt nog (mycket konstigt nog) så verkar hissmotorn få mera kräm med endast tändningen på. Smorde dessutom löpspåren för rutan med silikonspray flera gånger.
av andersuw
Roligt att det löst sig. Att hissmotorn får mera kräm med motorn av än med motorn på tror jag dock fortfarande inte. Däremot kanske det som kärvade tog emot mer när hissmotorn var mer på alerten. Ibland kan det fastna lättare om det går fortare eller trycks hårdare någonstans.
Elfel 855 -96

Inte många svar. Så kommer med svar p&[…]

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]