Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det är lite jobb för att byta svänghjulet du måste ju ner med växellådan har aldrig gjort det på en automatare så kan inte säga om det är svårare eller lättare än en manuell låda.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja du kan ju rengöra med bromsrengörning sen på med något lämpligt fett vet inte vad för fett som är bra om man nu ens ska använda fett där.
av Mattson
om jag smörjer upp startmotorn om det nu är felet och sedan monterat tillbaka den och det skulle droppa någon smörja ifrån startmotorn är det då farligt? Vad finns det mer inne i det utrymmet? Det är ingen som lyckad leta sig in i växellådan le nått annat dumt?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nej, det kan inte leta sig in i växellådan. Det du har där inne är svänghjul, lamell, tryckplatta, urtrampningslager och slavcylindern. Har du en automat har du istället momentomvandlaren på svänghjulet.
Det är ju inga stora mängder smörja vi talar om, så om det skulle läcka in lite gör inget i längden. Därimot är det väl ingen hit att hälla i 1l olja i det utrymmet :)
av Mattson
Ne 1l olja va inte vad jag hade tänkt. Men ja pratade med min bror precis som skruvat en del bil.
De hackandet ja kände när ja manuellt drog runt motorn är han säker på att de va startmotorn som inte hoppade tillbaka helt och när ja drog runt motorn så va de magneterna i startmotorn som jag kände. Så han kommer förbi imorgon och köper med sig en ny startmotor på Biltema så får ja montera den och testa å hoppas på att de va felet. Jag håller er uppdaterade.
Användarvisningsbild
av taxi
Sist jag monterade en startmotor från biltema så saknades något, kommer inte ihåg vad exakt, men släng inte gamla innan den nya är monterad.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Sist jag monterade en startmotor från biltema bytte jag den igen följande dag. Lät som omden var full i lösa delar när den gick. Värt att tänka på. Riktigt skramligt ljud.
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag får hoppas jag kan polera upp resten av […]

Det visar sig att man behöver både del […]

installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]