Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Ska tona rutorna på min svarta V70 och behöver lite smakråd, gärna bilder på era toningar.
Jag har tänkt göra runt om hela bilen, och funderar över vilken styrka på toningen jag ska ha.

Min tanke är antingen mörk(bagage)-mellan(baksäte) och mellan längst fram. Eller köra mellan på alla rutorna.
Tar gärna emot bilder, smakråd eller hur ni tänkt när ni tonat.
Ska kanske tillägga att det ej är någon fabrikstoning på den idag.

Någon som är duktig i Photoshop och enkelt och snabbt kan laborera lite med olika styrkor? :)
Har ca6% genomsläpp i kofferten och baksätet

Bild
Om "mellan längst fram" avser förar resp passagerar dörren så vet du väl om att det inte är lagligt? Visst det finns dom som har det och byter rutor vid besiktning och liknande men ville bara upplysa om det så det inte händer nåt tråkigt.

@Palmqvist Snyggt! :D
Mmm längtar till våren så mana kan få på sommarhjilen :)
Jag vet om att det inte är lagligt, men tänker att den inte ska besiktigas förens om tre år. Och stoppar polisen mig får man snällt slita bort det.
Men tack för att du påpekade det, kanske int är alla som
Känner till det.

Kanske klok tanke att köra mörkt bagage och baksäten sen ljust fram, så blir de automatiskt kanske lite mörkare utseende ändå.
Vill ha ett cleant stuk på bilen, samtidigt som de ska vara mörkt men inte "Volvo 740 Biltema toning" mörkt.

Tack för era svar/bilder!
darkowin86 skrev:Jag vet om att det inte är lagligt, men tänker att den inte ska besiktigas förens om tre år. Och stoppar polisen mig får man snällt slita bort det.
Men tack för att du påpekade det, kanske int är alla som
Känner till det.

Kanske klok tanke att köra mörkt bagage och baksäten sen ljust fram, så blir de automatiskt kanske lite mörkare utseende ändå.
Vill ha ett cleant stuk på bilen, samtidigt som de ska vara mörkt men inte "Volvo 740 Biltema toning" mörkt.

Tack för era svar/bilder!
Har haft på en annan bil 25-30 % genomsläpp på fram o sidorutorna du får en mycket fösämrad sikt vid mörker körning är det dessutom skitväder kan man lika väl stanna hemma, kör du långa sträckor i mörker är det oerhört tröttande bara så du vet innan du lä'gger ner pengar på det... Det är inget jag rekomederar o göra visst det kan vara snyggt
För mörk toning överlag stinker 740-styling och det skall ju vara användbart också så jag säger mellantoning i bagage och baksäte sen inget på framdörrar då dom blir mörkare av bakre toningen än utan toning alls och lättare toning ser bättre ut än för mörk.
Lagom är alltid bäst och ser inte konstigt ut som mörk kan göra om man inte bryter av med mellantoning på baksäte.
Har inget problem med mörker och originaltoning på XC70 eller den något mörkare på V60 så den nivån på kvalitetsfilm är lagom.
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]