Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av villhaV70
Någon som testat att bygga en V90 D4 Kinetic på tyska sidan? Den fina 'ipad'-liknande delen är tydligen inte standard, istället är det mycket mindre skärm! Ser riktigt skit ut.

http://www.volvocars.com/de/konfigurato ... 1208474774

Förmodligen är det sådan jag kommer ha in min begagnade Volvo V90 D2 Kinetic om ett par år...
av andersuw
villhaV70 skrev:Någon som testat att bygga en V90 D4 Kinetic på tyska sidan? Den fina 'ipad'-liknande delen är tydligen inte standard, istället är det mycket mindre skärm! Ser riktigt skit ut.

http://www.volvocars.com/de/konfigurato ... 1208474774

Förmodligen är det sådan jag kommer ha in min begagnade Volvo V90 D2 Kinetic om ett par år...
Ja samma sak i Sverige som i Tyskland på den punkten. Den större 9-tums skärmen och High Performance-ljud får man med Momentum. Standard är 6.5-tums skärm med Performance-ljud.
av swemax
Hej

Är det någon som hört när man kan beställa en T8?
Användarvisningsbild
av joel80
micketrono skrev:Ni som har beställt/tänker beställa V90, hur gör ni med stänkskydd? Ser ju inte så himla snyggt ut tycker jag men kanske ett måste...? ??:-/
Stänkskydd är ett måste tycker jag.. Dels ser det lite naket ut utan, dels skyddar det mot "blästring" av trösklar/bakskärm. Att det sen också minskar risken för att sprätta upp stenskott på andra bilar är också ett stort plus.
av Vortex
Nån som har en aning om vad som kan vara rimligt att sikta på för rabatt som privatköpare (utan att vara en superprutare)?
Hittills har jag fått förslag på 6,8% på bil, 0% utr samt 6,2% på bil, 10% på utr (dvs ungefär samma i kr räknat)
Detta på en bil för 383k + 57k utr exkl vinterdäck (T5 Business Advanced).

Om det kostar ca 17k för vinterdäck som jag såg tidigare i tråden och handlaren "slänger med" dom så innebär det en total rabatt på ca 10%.

Är det ett rimligt mål?
av jonitz
JimmyK skrev:
jonitz skrev:Fick denna tjänstebilsoffert:
Mycket bra ramavtal, vilket bolag jobbar du på? köper ni många bilar per år.
Absolut, den är bra. Vi har dock ännu bättre ramavtal med VW. 22% på bilen/modellen och 10% på optioner. Såg att du skickat ett privat meddelande, ska svara på den när jag hinner.
av filippb
Vortex skrev:Nån som har en aning om vad som kan vara rimligt att sikta på för rabatt som privatköpare (utan att vara en superprutare)?
Hittills har jag fått förslag på 6,8% på bil, 0% utr samt 6,2% på bil, 10% på utr (dvs ungefär samma i kr räknat)
Detta på en bil för 383k + 57k utr exkl vinterdäck (T5 Business Advanced).

Om det kostar ca 17k för vinterdäck som jag såg tidigare i tråden och handlaren "slänger med" dom så innebär det en total rabatt på ca 10%.

Är det ett rimligt mål?
10% på totalbeloppet är ett rimligt mål. Jag har själv skickat förfrågningar på T5 BA och lägsta offerten utan att pruta ligger på 9% på bilen och 10% på tillbehör (exkl paket). Dock verkar det svårt att få säljare att "slänga med" vinterhjul så här långt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]