Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur är det med bränslefiltret? Är det tätt så har ju motorn svårt att få bensin på dom högre varvtalen och det är inte ovanligt att lambdan börjar att gnälla.
Förlåt att tråden dog, lite ont om tid för det här just nu. Bytte bränslefiltret och upplever lte skillnad men problemet är inte borta. Tagit ut en del vakuumslangar men ser inget hål. De är väldigt torra och porösa sen har en del av dom små skador. Kan det räcka för att ställa till problemen?
Nej, jag tycker inte torra vakuumslangar utan uppenbara genomgående sprickor ska orsaka det problemet du har.
Det som skulle hända då är att miljö(lambda)-lampan skulle lysa, och lambdan och LMM'en börjar bråka med varandra då dom har olika åsikter :P typ lambdan säger "oi, LMM, vafan pysslar du med? Sluta släpp in så mycket luft!" och LMMen svarar "Fan snackar du för tok? Jag släpper in exakt den mängd luft som ska vara!" osv osv :P (nu styr ju egentligen LMM inte hur mycket luft som släpps igenom, utan den mäter ju bara mängden luft)
Det var inte den torra heller, kollade igenom alla igen och hittade en spricka. Nu funkar bilen som den ska men lambdan lyser fortfarande. Måste jag nollställa felkoderna eller är det fortfarande något fel?
Troligtvis fortfarande något fel. Jag kan inte påminna mig om någon felkod som tänder miljölampan konstant tills dess att koden släckts...

Du kan ju prova rycka batteriet i typ 30min, då glömmer bilen av alla lagrade koder och diverse annat. Tänds miljölampan igen då så är det något som fortfarande är fel, och du bör läsa ut felkoderna snarast.
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]