Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja antingen fungerar LMM som den ska eller så går bilen redan på nödprogramet därav att inget händer när du rycker ur LMM. Ja det är en bra ide ta loss all tryck slangar och inspektera dom :)
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så ska det bli en markant skillnad på gången när man rycker LMM....
Lucif3r skrev:Du kan även prova rycka ur LMM med motorn igång. Det ska bli en markant skillnad på motorgången då, bilen kanske t om dör. Blir det ingen skillnad när du rycker LMM öht. så går bilen redan i sitt nödprogram - och då är det inte konstigt att den är riktigt slö och ovillig att varva.
Då kan det vara LMM som inte fungerar som den ska. Den kan fungera tillräckligt för att inte generera en felkod, men tillräckligt kass för att bilen ska gå som ett lass skit.
Det verkar vara olika från bil till bil det enda som händer på min bil när jag rycker LMM är att den tappar tomgången men den är lika kvick att åter gå till normal gång inget som märks på gången att LMM är ur kopplad. Men nu har jag ett helt annat styrsystem som beräknar luftmassan istället om LMM blir urryckt så vi kan ju inte jämföra M4.3 mot ME7 då det skiljer en hel del :)
Nja, nu sa du emot dig själv lite där :P Du säger att den tappar tomgången = den blir en rätt markant skillnad när du rycker LMM. Att den sen stabiliserar sig är ju helt normalt eftersom nödprogrammet hoppar igång.
Hade bilen redan gått på nödprogrammet(=kass LMM t ex) så hade det inte blivit någon skillnad öht. när du ryckte LMM ;)
Lucif3r skrev:Nja, nu sa du emot dig själv lite där :P Du säger att den tappar tomgången = den blir en rätt markant skillnad när du rycker LMM. Att den sen stabiliserar sig är ju helt normalt eftersom nödprogrammet hoppar igång.
Hade bilen redan gått på nödprogrammet(=kass LMM t ex) så hade det inte blivit någon skillnad öht. när du ryckte LMM ;)
Ja jag ser det vet inte själv hur jag menade när jag läser igenom det nu igen :shock: :mrgreen:
moox skrev:Så det kan va en idé att börja byta LMM då? Det verkar ju va den lättaste delen att byta.
Det är ju upp till dig om du vill byta delar på måfå kan ju säga att jag gjorde det när min bil jävlades kan säga att jag löste det inte genom den vägen men samtidigt vet jag att det är nytt och att dom gamla delarna har jag i reserv. :)

LMM ligger ju runt en 400kr på en skrot iaf det jag gav för min.
Fast det är ju inte på måfå, om jag inte missförstått er helt. Tomgången blev ju inte bättre av att rycka sladdarna till den. Hittar inte heller något fel på några slangar. Ska ge mig för idag men kollar tempgivaren imorgon. Är det något mer man ska hålla utkik efter annat än att den inte står rätt? (kl3)
Tjena.

Ta en titt på fördelalocket och kablarna, när du ändå är i farten.
Det är nog inte huvudfelet här, men det kan vara många fel som samverkar.

Det kan vara lamdan också, eftersom felkoderna pekade ditåt, men långt ifrån säkert.
Vakuumläckage är enkelt och billigt att laga.
Leta efter det först.

Tempgivaren är inte så dyr heller.
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]