- ons 09 mar 2016, 09:50
"intromodellen" i sig är en modell som är färdigspecad. Alltså säljs den inte med några tillval, den är utrustad som den är. Troligtvis med ett bättre pris än om du hade plockat ihop bilen var för sig. Fungerar ungefär som de utrustningspaket som finns för privatkunder, vilka är nettoprissatta och därför inte brukar ges rabatt på. Utöver det så har anställda mellan 13-15% rabatt om jag minns rätt. Sen om det är skäl för förmånsbeskattning vet jag inte...
Gorban skrev:KrilleW skrev:Dessvärre så verkar det som intromodellen bara säljs till Volvoanställda, och till kraftigt rabatterat pris.Om den säljs kraftigt rabatterad till anställda så är det en förmån som ska förmånsbeskattas.
Jag har ett 100% säkert svar imorgon.
"intromodellen" i sig är en modell som är färdigspecad. Alltså säljs den inte med några tillval, den är utrustad som den är. Troligtvis med ett bättre pris än om du hade plockat ihop bilen var för sig. Fungerar ungefär som de utrustningspaket som finns för privatkunder, vilka är nettoprissatta och därför inte brukar ges rabatt på. Utöver det så har anställda mellan 13-15% rabatt om jag minns rätt. Sen om det är skäl för förmånsbeskattning vet jag inte...
XC60 D4 AWD Classic Summum, Klimatpaket VOC, Lastpaket, Teknikpaket PRO, Onyx black, Polestar, Läderstol Sport, m-grå innertak, Titania 20", Vinterhjul 18" LEDA, Stylekit silver, stänkskydd f+b, stötfångarskydd bak, Spegelkåpor silver