Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
Marxus skrev:En ny kostar ca 560 kr att beställa.
Men det finns tre olika utföranden, därför jag undrade vilket art.nr. det är på speglarna som ni monterat.
Jag beställde med detta lagernummer från Bildelsbasen
Bilagor
backspegel.gif
V40 Backspegel
backspegel.gif (38.3 KiB) Visad 735 gånger
C.W. skrev:Jag beställde med detta lagernummer från Bildelsbasen
Jkpgs Bildemonterings lagernummer är inte desamma som Volvos artikelnummer.
Senast redigerad av 1 benny10, redigerad totalt 0 gånger.
Marxus skrev:En ny kostar ca 560 kr att beställa.
Men det finns tre olika utföranden, därför jag undrade vilket art.nr. det är på speglarna som ni monterat.

1. Med manuell avbländning. Art nr: 31218967 (Denna spegel det pratas om i tråden)

2. Med automatisk avbländning. Art nr: 31218968

3. Med automatisk avbländning och kompass. Art nr: 31218969

De två sistnämnda är betydligt dyrare samt kräver uppdatering av mjukvara.
av pak7
Är den nya lättare än orginal?
Min orginalspegel ändrar sig sakta men säkert neråt..otroligt störande faktiskt!
Men jag skulle nog vilja ha en automatisk. Tycker att det är lite B att det fortfarande sitter manuella speglar i nya bilar.
Inspirerad av tråden tog jag och beställde en spegel i söndags, för 275kr. Levererades igår och trots att jag är helt jäkla praktiskt inkompetent (nästan en skymf mot inkompetenta människor att jämföra mig med dem, så kass är jag) fick jag bytt ut rubbet på c:a 20-25 minuter. Hade liknande problem som Rillee, men allting löste sig. Jäkla nöjd med resultatet, att det inte är standard i en såpass dyr bil förstår jag inte?!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Huvvajer

Hej Min huvvajer har gått av precis bakom h[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]