Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sarah1
Hej alla !jag hoppas kunna få lite expertis råd ! Min Hö torkararm (s40 98) lixom lyfter sig från rutan när den typ kommer halvvägs upp !? Är d dax att byta armen eller kan man göra något ? Blir ju lite dålig sikt. Tack på förhand
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kan ju vara så lätt att den lossnat lite, kolla om den är fastskruvad ordentligt. Bort med plastskyddet och lyft den innan du kollar/skruvar
Användarvisningsbild
av andersbe
Sarah1 skrev:Hej tack för svar verkar inte son det är problemet sitter som berget går inte att skruva mer
5:56, smörjmedel, kärvar i lederna. :-)-)
Användarvisningsbild
av sweddan
Precis. Smörj upp den. Vik upp armen ifrån rutan. Spreja lite WD40 eller 5-56 i/på själva leden och på fjädern! Kan behöva "motioneras" lite efter smörjningen. Dvs vik upp och ner den några gånger.
Användarvisningsbild
av andersbe
Sarah1 skrev:Hej alla !jag hoppas kunna få lite expertis råd ! Min Hö torkararm (s40 98) lixom lyfter sig från rutan när den typ kommer halvvägs upp !? Är d dax att byta armen eller kan man göra något ? Blir ju lite dålig sikt. Tack på förhand

Eller gå till skroten, 20:-/st!! :-O)

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]