Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fritzell
Det ska va ett gummiskydd mellan lager och drivknuten, framför abs kransen punkt slut. Jag ville oxå bytt mina när jag bytte drivknutar men jag kände inte för att samtidigt byta lager.. men jag kollade bara med Bilia det kanske går att få tag i på eftermarknaden kollade inte det så noga.
Om du har möjlighet så går det ju o försöka limma ihop den så den sitter där iallafall den utsätts ju inte för så jättestor påfrestning.
av sensonic
stationwagon skrev:Nej, jag köpte dem inte på Volvo.

Blir till att plocka ur de gamla och mäta lite innan då...
Typiskt att man aldrig ska kunna lite på något.

"Sensonic", vart köpte du dina till slut? Själv har jag bara hört gott om Drivknuten!?
Jag fick backa och behålla axlarna och bara byta yttre knutar. Drivknuten ställde upp jättebra för mig men hade i slutändan ingen axel av rätt längd. Knutarna köpte jag till slut på Mekanika. Ville köpa SKF men det tog för lång tid lev tid.
av Alec
Hej!

I december 2013 så hade mitt skydd mellan navet å drivknuten torkat sönder och gått av på mitten, har en -00 jag med.. Då var det inga problem att köpa en ny på Volvo här i Norrköping. Har kollat i "service pärmen" å där på kvittot så benämns den: Tätningsring och kostade 28,76 kr :)
Har tyvärr inget artikelnr då jag bara fick ett litet kvitto..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Finns ingen sån gummiring/tätning på min bil heller verkar aldrig ha funnits någon heller kan ju ha till kommit på dom senare årsmodellerna.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Finns ingen sån gummiring/tätning på min bil heller verkar aldrig ha funnits någon heller kan ju ha till kommit på dom senare årsmodellerna.

Fanns det inte -99 så fanns det inte -00 heller, är ju samma lager, spindlar, fjäderben, drivknutar, axlar, you name it...
av SubMarine
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Finns ingen sån gummiring/tätning på min bil heller verkar aldrig ha funnits någon heller kan ju ha till kommit på dom senare årsmodellerna.

Fanns det inte -99 så fanns det inte -00 heller, är ju samma lager, spindlar, fjäderben, drivknutar, axlar, you name it...
Är väl inget som säger att det behöver vara andra lager eller knutar för att kunna montera tätningen? Kan ju ha införts i produktion under -00. Min -99a har inga tätningar.

Nytt lås kostar ca. 500 kr och enkelt att by[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nu kommer ju resten av bilen att se matt ut i j&au[…]

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]