Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larra81
Har råkat ut för samma problem där listerna på båda framdörrarna släppte något. Detta redan efter ca hundra mil! Fick nya lister på garanti. Uttagen i november så snö/is och (salt)vatten kanske kan vara boven?

Kör xc70 sport-16
Tror ni V60 CC lister är lika känsliga?
av snabbis
Det har kommit en "fix" för våra lister fram, åk in och få den bytt, man ska minska ner en gummibit på baksidan listen innan montering då den är för tjock och trycker lös listen. Det i kombination med avfettning som löser klistret gör att dom släpper. På min brors xc70 som han sällan tvättar är dom inte lösa på ännu. Min som tvättas 1ggn i veckan har jag bytt två ggr sedan -14
av Nurnoj
snabbis skrev:Det har kommit en "fix" för våra lister fram, åk in och få den bytt, man ska minska ner en gummibit på baksidan listen innan montering då den är för tjock och trycker lös listen. Det i kombination med avfettning som löser klistret gör att dom släpper. På min brors xc70 som han sällan tvättar är dom inte lösa på ännu. Min som tvättas 1ggn i veckan har jag bytt två ggr sedan -14
Har du bytt efter att du fått fixen?
av snabbis
Statsminister skrev:När kom fixen? Känns som det borde vara rätt på min my16 uttagen oktober 15?
Kollar på torsdag, är tillbaka på jobbet då, men det var januari-februari . har bytt list på åm 16 och gjort den fixen IAF.
Jag har fått tid de 15e för att få listen utbytt, samt att bilen skulle uppdateras (Bränsle eller att den dör, kanske? Har dock inte upplevt nått av det). Men då skulle man ju kräva att få alla lister bytta om det är ett erkänt fel?

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]