Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Skumt att din plast verkar så kass. Min är, peppar peppar, i riktigt hyffsat skick och då är ju ändå min 2 år äldre.

Tycker inte alls du är fjantig ang. ratt/airbag, snarare tvärtom. Det är bra när personer inser att något kanske är lite för riskabelt att ge sig, på utan att veta med 110% säkerhet att man gör rätt. :-)-)
För det är ju knappast värt att riskera livet för att spara en slant pengar direkt..
Lucif3r skrev:Skumt att din plast verkar så kass. Min är, peppar peppar, i riktigt hyffsat skick och då är ju ändå min 2 år äldre.

Tycker inte alls du är fjantig ang. ratt/airbag, snarare tvärtom. Det är bra när personer inser att något kanske är lite för riskabelt att ge sig, på utan att veta med 110% säkerhet att man gör rätt. :-)-)
För det är ju knappast värt att riskera livet för att spara en slant pengar direkt..
Jo, jag blev riktigt förvånad själv när plasten smulade sönder sig. Bilen är ju liksom inte dåligt skött heller. Att plast åldras det vet jag ju.

Exakt! Trots att man kopplar ur minus på batteriet kan ju kudden smälla. Av statisk elektricitet t.ex. Sen är det ju även det där att jag vill vara säker på att den funkar efter också.
Det är ju meningen att den ska smälla vid en krock... :wink:
Hehe ja jag förstår dig jag blev själv förbannad på skroten när jag plockade bort den som tur var så var den bilen skrotad så jag hade iaf något att ta ut aggressionerna på :lol: :wink: Mitt handskfack gick sönder nu sist i ovankant men det är liksom sitsamma för min del har haft ur handskfacket en 4-5 gånger innan så det sliter väl på plasten :roll:

Det var att synd att plasten var sprucken där och att även träet har tagit skada, min var också sprucken på ett ställe fast det var på mittenkonsolen.
Ja är du osäker med kudden så är det lika bra att lämna in den för byte av ratten. Själv kommer jag att byta ratten själv när jag väl får tag på en jag har ju ändå utbildat mig till bilmekaniker så jag vet hur man ska gå till väga :)

Tänk på att vara försiktig när du är och grejar med mittetkonsolen då du har styrdonet till airbagen där under :) den är ju skyddad med ett plast hölje men man vet aldrig.
Jaha, då tog jag och gav mig fan på att sargen skulle dit. Jag gillar inte att bli besegrad av sånt där... :roll:

Nu sitter den där efter 2,5 timmes jobb. Det var ju inte det minsta svårt... :lol: Få bort den var ju inte så farligt, men att få dit den var värre. Ser ut som att min katt skulle ha använt mina händer som klösbräda!

Tappade 2 skruv också, men det skiter jag ärligt talat i. Den sitter ändå.
Den ena skruven ska sitta uppe till höger och där sitter av en helt oförklarlig anledning ett extra fäste, så den är överflödig.
Den andra ska sitta vänster nere bredvid varningsblinkers, men där sitter det ju rätt så mycket skruv ändå samt att mittkonsolen sitter fastlåst där. :)

Här är en bild på den inmonterad i bilen. Skadan är inget jag lägger märke till, om jag inte tittar direkt på den. :wink:
Foto0160.jpg
Trä-inredning
Foto0160.jpg (533.52 KiB) Visad 183 gånger
Nu är det bara ratten som saknas. Den kom till mitt utlämningsställe i morse, så den ska jag försöka hämta imorgon. :wink:

Har också kommit underfund med att jag nog inte ska skruva mer än nödvändigt där det är plast. Skrev ju igår hur skör plasten är på min bil. Två av fästena till sargen var spruckna på min bil. På bilen alltså, inte sargen.
All plast är vit fläckig, så att man tror att det är mögel... :roll:

Nåja, det var skönt att få dit den där. Nu ska jag försöka få i mig lite mat. Det lär vara lättare! :wink:
Att det sitter så många skruv allra högst upp på sargen har nog med att göra att ECC-panelen är bara dittryckt man får ta i som bara den för att få ut ECC-panelen.

Använde du inte kludd? Det var skitbra att ha :D
DayDreamer skrev:Att det sitter så många skruv allra högst upp på sargen har nog med att göra att ECC-panelen är bara dittryckt man får ta i som bara den för att få ut ECC-panelen.

Använde du inte kludd? Det var skitbra att ha :D
Kan hända att det är därför. ECC-panelen sitter inte så hårt tycker jag. Bara lyft den lite i bakänden så släpper de översta låsen. Sen är dt bar att skjuta ut den. :)
Tror ju som sagt ändå att man inte behöver de skruvarna, annars får jag väl köpa ett par. :wink:

Nä, jag använde inget "kludd". Hade inget hemma, så det fick gå ändå.
Jag skruvade i skruvarna för hand överallt innan jag tog fram mejseln.
Den nedre på passagerar-sidan höll jag fingret under, när jag skruvade i den, men det misslyckades jag med på andra sidan.
Den övre gled ur näven på mig, annars hade den suttit där med...
Ja dom verkar sitta olika hårt min sitter skapligt men tar man i så kommer den och nästan flyger bak i baksätet. På den skrotbilen som jag plockade träinredningen ifrån satt ECC nåt så inåt helvete :-(O) tog i allt vad jag hade den rörde sig inte en millimeter men tillslut så släppte den efter att man hotade den lite :roll: :) Sen så är det inte så jävla gött att sitta i ett säte som är fullt i glaskross heller :|
Jag skulle väl inte säga att min sitter löst heller, men den sitter inte så hårt som era verkar göra.
Jag bruka lyfta upp den så att den släpper uppe i framkant och sedan trycker jag i en av kanterna så att den släpper där. Sedan är det bara att trycka ut den, med en hand framför. :wink:

Tar man och trycker med båda händer direkt bakifrån utan att släppa en av kanterna, så förstår jag att det blir en jäkla motstånd och att den flyger långt... :D
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 55
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]