Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
V70 D5 02 38000 mil. När det är lite kallare typ 0 och nedåt fåra jag glöda ganska länge ca 15s sedan när jag startar så är det lite ansträngt innan den startar. Har jag motorvärmaren (elektrisk saknar dieselvärmre) igång så startar den genast. Mitt batteri är orginal och ska köpas nytt. Tror ni jag behöver byta Glödstift okså?
Användarvisningsbild
av milktrucker
Gå in med VIDA och kolla om några glödstift är sönder
av andersuw
dieselmagnus skrev:Ok har inga felkoder så motorlampan lyser.
Det är långt ifrån alla felkoder som ger tänd varningslampa/felmeddelande.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Nej det vet jag. Pratade med Volvo idag och det är inte ofta det blir felkoder på Glödstift. Med tanke på att den hoppar igång lätt när motorvärmaren igång så kan juett elker flera stift vara kassa. Får köpa nya samt nytt atteri får jag se.
av andersuw
dieselmagnus skrev:Nej det vet jag. Pratade med Volvo idag och det är inte ofta det blir felkoder på Glödstift. Med tanke på att den hoppar igång lätt när motorvärmaren igång så kan juett elker flera stift vara kassa. Får köpa nya samt nytt atteri får jag se.
Jag skulle prova att bara byta batteriet först. Det vet du ju att det är dags att byta. Om allt sedan funkar som det skall är allt gott och väl. Om inte kan det vara läge att kika närmare på det ena eller andra.

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]