Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Alltså utan att montera längre stötdämpare och fjädrar från en annan bil, jag har hört att man kan använda 245 fjädrar? Kan man lägga in extra distanspuckar? Hur mycket extra höjd kan man få på det? Finns nackdelar?
Har du "nersuttna" fjädrar nu?? Eller vill du bara höja den? Det finns att köpa extra fjädrar som man sätter utanpå standard stötdämpare. På detta sätt kan man välja vilken höjd man vill ha (inom rimliga gränser) genom att "förspänna" fjädrarna. Typ sådana här.
http://webshop.norrlandscustom.se/katal ... jader.aspx

Mvh
Lennart
lennarte skrev:Har du "nersuttna" fjädrar nu?? Eller vill du bara höja den? Det finns att köpa extra fjädrar som man sätter utanpå standard stötdämpare. På detta sätt kan man välja vilken höjd man vill ha (inom rimliga gränser) genom att "förspänna" fjädrarna. Typ sådana här.
http://webshop.norrlandscustom.se/katal ... jader.aspx

Mvh
Lennart
Fjädrarna är lite nedsuttna nu, men jag var lite orolig att den inte blir mycket högre med bara nya fjädrar...
Varför ska du höja bakdelen? Jag är bara nyfiken på vad det ska vara till för nytta. Vägegenskaperna måste rimligtvis bli sämre. Om man ska laborera med fjädringen borde det vara bättre att sänka bilen runtom då det borde ge betydligt bättre vägegenskaper.
Tek2kale skrev:Fjädrarna är lite nedsuttna nu, men jag var lite orolig att den inte blir mycket högre med bara nya fjädrar...
I så fall funkar det med Biltemas "husvagnsfjädrar". Har sådana på min, den ser högre ut än dom andra 7/945 som rullar häromkring. Även med 100 kg verktyg i bakänden. Inte ens när jag hämtade mursten i fredags sjönk den särskilt mycket, var dock lite svårkörd när jag kom upp i fart på motorvägen, det låg då 300 kg bakom baksätet. Dom jag länkade till hade jag på min trimmade PV -61-a för att få bakhjulen att inte ta i bakskärmskanterna. Där hade jag "rallyfjädrar" fram och för övrigt standard stötdämpare. Den låg som en "svettrem" på vägen i upp till en bit över 180 km/tim

Mvh
Lennart
Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]