Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shneis
Har vatten i lampan inne i bilen Fram i taket vänster sida inne i lampan droppar ner på växelspaken börjar sprida sig ut i klädseln i taket nån som vet vad det kan bero på och hur vattnet kommer dit ? Och hur ja plockar bort plasten runt lampan så ja kan torka rent där tack på förhand
Senast redigerad av 2 Shneis, redigerad totalt 0 gång.
Kanske takluckan som läcker? Har du monterat "hajfenan" själv?
Vad har du för bil och årsmodell? Men viktigast, bytt framruta nyligen?

Lampan är bara att dra rätt ner.

Skriv gärna rent din text, går ju knappt att läsa :)
Samma problem på min, ingen taklucka och inte bytt framrutan!
Min toeri är att det kommer via hajfenan och rinner fram under innertaket.
I biltvätten på OK får jag alltid sitta redo med en näsduk och torka upp vattnet som droppar.
På våren när det är töväder och på sommaren när det har regnat och jag kör i en ganska kraftig nerförsbacke på väg hem från jobbet kan det också komma droppar från vänster lampglas!
Ok då får man försöka täta där på nåt sätt runt fenan bara räd att vattnet ska sprida sig ut mer i taket men skumt att de inte kommer nåt i lampan där bak utan bara fram vänster sida men saker är skumma i bland haha
Kolla framrutan. Tryck på insidan av rutan och kontrollera om den sitter fast. man ser att rutan rör sig mellan Brukar lossna i överkant mellan ruta och lim. Man ser att rutan rör sig mellan kaross och glas. Rutan ingår som en bärande del i konstruktionen. På grund av det får man ej laga stenskott som sitter för närma kanten på rutan enl. Volvo ( hållfasthetskrav). Skall in och fixa min ruta, den skall limmas om eller bytas på grund av att limmet släppt
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller