Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jaha hjullagret HF har börjat att gnälla nu också typiskt :-(O) men antog nästan det för jag bytte VF i höstas och dom verkar inte vara bytta någon gång under 24000mil tycker att det är väldigt bra :)

Ser ut att bli ett termostat byte till veckan iaf ska bli gött att få ordentlig Volvo värme igen :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja jag får göra det :P har jag tur följer även miltalen med neråt :twisted:
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Alltid gutt att få fungerande saker. En termostat som bara håller ett år låter inget vidare. :roll:
Förhoppningsvis håller en original lite längre. :wink:

Satt och tittade i min pärm bara för skojs skull och jag hittar inget kvitto på bytta hjullager. Föregående ägare har satt in alla papper som rör bilen i pärmen och även jag. Börjar bli full nu... :roll:

Länkarmspaket vänster fick jag byt 2014 vid 33721 mil. Fick nedslag på besiktningen då.

Förre ägaren hade fått nedslag på glapp spindelled bägge sidor 2010, en månad innan han sålde bilen till mig.
Han köpte 2 nya länkarmar på Biltema och monterade själv och de höll visst inte 4 år ens. Bilen hade bara gått 30000 mil vid bytet, så det var inte mycket kört heller...

Det är Biltema kvalité det! :wink: :lol:

Tror inte att han monterat fel, då han är lite av en pedant och jobbade då som mekaniker på Uppsala stadsbussar. :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Mitt högra gav ju också upp för något år sen, vid ungefär 24500mil. Tvivlar på att något lager någonsin blivit bytt innan dess på min också.
Tänk om reservdelarna kunde hålla lika länge :roll:
Ja det skulle ju vara bra. Ska bli spännande och se hur länge biltemas hjulager håller har ju det VF.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:Alltid gutt att få fungerande saker. En termostat som bara håller ett år låter inget vidare. :roll:
Förhoppningsvis håller en original lite längre. :wink:

Satt och tittade i min pärm bara för skojs skull och jag hittar inget kvitto på bytta hjullager. Föregående ägare har satt in alla papper som rör bilen i pärmen och även jag. Börjar bli full nu... :roll:

Länkarmspaket vänster fick jag byt 2014 vid 33721 mil. Fick nedslag på besiktningen då.

Förre ägaren hade fått nedslag på glapp spindelled bägge sidor 2010, en månad innan han sålde bilen till mig.
Han köpte 2 nya länkarmar på Biltema och monterade själv och de höll visst inte 4 år ens. Bilen hade bara gått 30000 mil vid bytet, så det var inte mycket kört heller...

Det är Biltema kvalité det! :wink: :lol:

Tror inte att han monterat fel, då han är lite av en pedant och jobbade då som mekaniker på Uppsala stadsbussar. :)
Ok undrar hur länge hjulagret som jag har från Biltema kommer att hålla då samt har ju även två stabbstag från Biltema. Måste säga att biltemas lås muttrar är rena skämtet har fått dragit åt muttrarna 2gånger nu var det ett tag sedan men sist så drog jag dom verkligen sten hårt.
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 252
S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, när[…]

Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant