NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gingpa
Gomorron
Igår på väg hem började Anti-Spinn varningstriangel lysa och bilen började hacka som fasen. Jag stannade och ringde Volvo-Assistans.
Stängde av motorn och startade på nytt, varningstriangeln fortfarande kvar. Efter att bilen varit avstängd i ca 5 min startade jag på nytt och resterande sträckan gick bra. Motorn hackade till något under färd, men det har den gjort sedan jag köpte den för tre år sedan. Jag har även haft problem att motorn stannat helt.
Vad beror Anti-Spinn-felet på? Någon som vet?
av Tobbera
Anti-spinn stängs ofta av om det är något annat fel på motorn. Eftersom den hackade är det ytterligare ett tecken på motorproblem istället för anti-spinn. Det första dy bör göra är att läsa av felkoderna, och posta dem här.
av gingpa
Tobbera skrev:Anti-spinn stängs ofta av om det är något annat fel på motorn. Eftersom den hackade är det ytterligare ett tecken på motorproblem istället för anti-spinn. Det första dy bör göra är att läsa av felkoderna, och posta dem här.

Hur läser jag av felkoder?
Användarvisningsbild
av fjohan82
gingpa skrev:
Tobbera skrev:Anti-spinn stängs ofta av om det är något annat fel på motorn. Eftersom den hackade är det ytterligare ett tecken på motorproblem istället för anti-spinn. Det första dy bör göra är att läsa av felkoderna, och posta dem här.

Hur läser jag av felkoder?
Om du inte har egen utrustning att göra det med så tar Volvo ca 600:- för det . Brukar gå att göra på typ direkt-servicen, dvs utan tidsbokning.
av Tobbera
Sök här på forumet om det finns någon broder/syster med VIDA / DICE i din närhet som kan hjälpa dig för en flaska vin. Så slipper du bli rånad på 600 skattade riksdaler av Volvo.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]