- tor 03 mar 2016, 09:18
Behåll du tråden tills den går som den ska, så får man ju bakgrund också.
Eftersom den gick igång på 2 - 3 cylindrar så finns det ju hopp. Tändstift, tändkablar, fördetarlock och rotor är väl nästa steg i så fall. BTR-n kan "torka sönder" och membranet spricka, då kommer det bensin som läcker rakt in i insuget. Lossa den klena vakuumslangen mellan BTR-en och insuget och sug i slangen, det få inte smaka det minsta bensin och det ska vara helt tätt. Sedan finns det ju en Hallgivare i fördelaren som kan "spöka" lite. BTR = BränsleTryckRegulator sitter i änden på railsen och där sitter returbränsleslangen till tanken
Mvh
Lennart
Eftersom den gick igång på 2 - 3 cylindrar så finns det ju hopp. Tändstift, tändkablar, fördetarlock och rotor är väl nästa steg i så fall. BTR-n kan "torka sönder" och membranet spricka, då kommer det bensin som läcker rakt in i insuget. Lossa den klena vakuumslangen mellan BTR-en och insuget och sug i slangen, det få inte smaka det minsta bensin och det ska vara helt tätt. Sedan finns det ju en Hallgivare i fördelaren som kan "spöka" lite. BTR = BränsleTryckRegulator sitter i änden på railsen och där sitter returbränsleslangen till tanken
Skogshuggarn skrev:Underbart med experter på forumetExpert... Njaee. Jag har visserligen jobbat med bilar hela livet, men slutade som bilmek när dessa bilar var nya. Det jag har lärt mig om insprutning har jag lärt min sedan jag fick en 745-a av min svåger som Volvo inte ville byta in för c:a 8 år sedan. Med mycket god hjälp av "NilsO", "gnestakalle" m.f. Den har nog haft alla fel som finns inom insprutningen, men går "som en dröm" numera och jag försöker "betala tillbaka" det på detta viset. Men expert, dit har jag nog en del steg kvar.
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V