Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har nu kollat upp hur motsvarande armstöd sitter monterat i min V70 -02 (som förstås inte har någon skidlucka). Det finns som väntat inget plastlock att fälla ner bakom armstödet. Där finns bara ett skumgummilager och bakom det sannolikt en bärande del av ryggstödets "chassi".
Tack för svar allihopa.
Har nu tagit bort det svarta plastskyddet och, precis som i andersuw's bil så är det nu bara armstödet och ja, skumgummi och ryggstöd. Tror tyvärr att jag däremot dragit sönder en gänga på vä sida då skruven inte går in till mer än hälften. Armstödet går tack och lov fortfarande att fälla upp som vanligt utan problem men det stör mig en smula :???: Hur fixar jag detta på ett bra sätt för en grön novis med tummen hyffsat centralt?

Tette
Tette skrev:Tror tyvärr att jag däremot dragit sönder en gänga på vä sida då skruven inte går in till mer än hälften. Armstödet går tack och lov fortfarande att fälla upp som vanligt utan problem men det stör mig en smula :???: Hur fixar jag detta på ett bra sätt för en grön novis med tummen hyffsat centralt?
Du menar den skruv som du drar fast i ryggstödet? Är det skruven eller dess fäste (eller både och) du dragit sönder gängan på? Går ju att prova. Om det bara är skruven: Skaffa ny. Annars: Vet ej på rak arm vad som är klokast. Kan vara att bara leva med det. Det går kanske att gänga om till grövre dimension. Men frågan är ju om det är mödan värt.
andersuw skrev: Du menar den skruv som du drar fast i ryggstödet? Är det skruven eller dess fäste (eller både och) du dragit sönder gängan på? Går ju att prova. Om det bara är skruven: Skaffa ny. Annars: Vet ej på rak arm vad som är klokast. Kan vara att bara leva med det. Det går kanske att gänga om till grövre dimension. Men frågan är ju om det är mödan värt.
Det är själva gängan i ryggstödet jag troligtvis dragit sönder (provat med 4 likadana org skruvar och de går inte in längre än halva någon av dem) I och med att det sitter fast (hyffsat) och besväret för att gänga om känns större än att bara leva med det så det blir nog till att ignorera det hela. Det stör mig dock en smula då jag vill ha det så bra som möjligt men alternativet kändes besvärligare..
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]