Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo742 skrev:
DayDreamer skrev:Vet inte om det hörs förrän det är försent :???:
Jag tänkte om det gnisslade en lång stund innan den skär.
Nej jag tror att det bara blir tvär stumt om det skulle höras så är det nog redan försent. Så det är bättre att du gör om allt så som det ska vara så slipper du riskera motorn :)
Det ska jag.
Har fixat alla saker nu.

Men hur skulle packboxen sättas in? Ska den läggas in eller tryckas in efter man har monterat ihop ventilkåpan? Det låter ologiskt att pressa in. Men jag har läst det att man skulle det. Kanske var fel ändå?

Hur lång tid tar det innan limmet torkar?
Packnoxarna kan man byta utan att ta bort övre halvan av toppen, så du kan koncentrera dig på att få ihop toppen i lugn och ro.
Du ska använda en väldigt korthårig roller till limmet, och som dom andra redan sagt endast ett tunt lager, så om du väntar med att starta motorn tills dagen efter så har nog limmet härdat.
Står det inget på förpackningen hur långtid det tar innan limmet härdar? En del lim härdar inte förens det blir varmt men det tror jag inte detta limmet gör. Hur som helst så kan du ju vänta med att starta motorn tills dagen efter så att det har härdat ordentligt som taxi skrev :D

Packboxarna får du montera sen när ventilkåpan är på plats dom ska bankas/tryckas i försiktigt och det är viktigt att dom går rakt i annars dröjer det inte länge innan det blir ett läckage där.
DayDreamer skrev:Står det inget på förpackningen hur långtid det tar innan limmet härdar? En del lim härdar inte förens det blir varmt men det tror jag inte detta limmet gör. Hur som helst så kan du ju vänta med att starta motorn tills dagen efter så att det har härdat ordentligt som taxi skrev :D

Packboxarna får du montera sen när ventilkåpan är på plats dom ska bankas/tryckas i försiktigt och det är viktigt att dom går rakt i annars dröjer det inte länge innan det blir ett läckage där.
Okej. Jag har alltid monterat dit dem först innan jag monterade dit ventilkåpan. :)
Volvo742 skrev:
DayDreamer skrev:Står det inget på förpackningen hur långtid det tar innan limmet härdar? En del lim härdar inte förens det blir varmt men det tror jag inte detta limmet gör. Hur som helst så kan du ju vänta med att starta motorn tills dagen efter så att det har härdat ordentligt som taxi skrev :D

Okej. Jag har alltid monterat dit dem först innan jag monterade dit ventilkåpan. :)
Ok det ska att gå att montera dit dom sen också prova det innan du limmar ihop allt :)
Volvo742 skrev:För mig måste jag ta bort ventilkåpan om jag ska kunna få bort packboxarna.

Nä... Enklaste sättet att ta bort packboxarna utan rätt verktyg är att helt enkelt bara skruva i en liten skruv i packboxen och dra ut den.
Sen är det bara att trä på den nya packboxen(åt rätt håll!) och knacka in den - men inte för långt!
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]