Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Amli skrev:
VolvoB20 skrev: Vi blev skjutsade i en Shooting Brake merca och fick sitta och trängas med två resväskor i baksätet i 26 mil. :-(O) :-(O) :-(O)

Önskade verkligen att man suttit i min "skitfula" Volvo med rak bakruta så bagaget hade fått plats där istället för i baksätet .
Förmodar då att det var en CLA? Det är ju typ som en V40 så det är inte så konstigt. 2 resväskor går lätt in i en CLS.
Nä, det var den skitstora mercan, och som du säger, två väskor gick in liggande, de andra två fick vi ha i baksätet mellan oss, trångt som fan. I v70 ryms de ju enkelt i bagaget.

Men jag blev avundsjuk på att mercan låg på tomgångsvarv i 110 km/h.
av andersuw
MartinS skrev:Är det bara jag som tycker överhänget fram respektive bak är helt skevt? Jättekort fram och gigantiskt bak. Lirar inte riktigt tycker jag.
Även jag har tänkt på det. Inte helt lyckat estetiskt men kanske bra funktionellt.
av andersuw
VolvoB20 skrev:
Lövet skrev:Ja den där var ju "tillräcklig" snygg. En del skisser jag sett med upprätt baklucka har verkligen sett förjävliga ut.
Den här ser ju ut som en likbil
Bild
Smaken är delad, jag gillar den mycket bättre än rutlutaren..... om man är så fruktansvärt trendkänslig att man inte kan tänka sig åka kombi finns ju både sedan och kupe former att välja på.
Varken hackat eller malet på den bilden. Men det beror sannolikt mest på att fönsterlinjerna på sidorna där bak inte längre stämmer med karosskonturerna. Om man vidgar och rätar upp sidofönstren lite där bak tror jag även detta skulle funka estetiskt.

Allmänt tycker jag precis som du att det är tråkigt att Volvo frångått den raka bakluckan. Den är inte bara praktisk. Det är också en del av identiteten hos en (stor) Volvo kombi vid det här laget och identiteter skall man vara rädd om. Volvo kan inte hävda sig mot "fintyskarna" genom att bara följa John utan måste våga stå på egna ben i vissa avseenden.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andersuw skrev:
VolvoB20 skrev:
Lövet skrev:Ja den där var ju "tillräcklig" snygg. En del skisser jag sett med upprätt baklucka har verkligen sett förjävliga ut.
Den här ser ju ut som en likbil
Bild
Smaken är delad, jag gillar den mycket bättre än rutlutaren..... om man är så fruktansvärt trendkänslig att man inte kan tänka sig åka kombi finns ju både sedan och kupe former att välja på.
Varken hackat eller malet på den bilden. Men det beror sannolikt mest på att fönsterlinjerna på sidorna där bak inte längre stämmer med karosskonturerna. Om man vidgar och rätar upp sidofönstren lite där bak tror jag även detta skulle funka estetiskt.

Allmänt tycker jag precis som du att det är tråkigt att Volvo frångått den raka bakluckan. Den är inte bara praktisk. Det är också en del av identiteten hos en (stor) Volvo kombi vid det här laget och identiteter skall man vara rädd om. Volvo kan inte hävda sig mot "fintyskarna" genom att bara följa John utan måste våga stå på egna ben i vissa avseenden.
Gillar inte heller att fönstren blir allt mindre och mindre, men det gör visst att ängsliga hemmafruar i USA känner sig tryggare, det blir ju lite stridsvagnskänsla när man sitter i bilen och fönstren blir som gluggar,
Användarvisningsbild
av VolvoB20
MartinS skrev:Är det bara jag som tycker överhänget fram respektive bak är helt skevt? Jättekort fram och gigantiskt bak. Lirar inte riktigt tycker jag.
Det är väl Dodge stuket man vill efterlikna...

Bild
av V60D5AWDPolestar
Tror att Volvo äntligen har hittat rätt. V70 kanske har ett OK lastutrymme, men benutrymmet i förarsätet och
baksätet kan ju bara gillas av taxar. Hoppas och tror att Volvo har en bil som vi långbenta äntligen kan gilla.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Baksätet är för benamputerade. Förarplatsen är ok, dock sitter fotstödet (vänstra) typ 10-15 cm för nära stolen.
Jag sällar mej för övrigt till den positiva skaran. Volvo ska vara något att betala för, inte nåt man köper för att få med sej 3 flyttkartonger och nån svettig hund. Det finns skoda till det.
av bjorn_and
TommyP86 skrev:Baksätet är för benamputerade. Förarplatsen är ok, dock sitter fotstödet (vänstra) typ 10-15 cm för nära stolen.
Jag sällar mej för övrigt till den positiva skaran. Volvo ska vara något att betala för, inte nåt man köper för att få med sej 3 flyttkartonger och nån svettig hund. Det finns skoda till det.
Varför ska du nödvändigt ha en kombi då, verkar ju vansinnigt korkat. Köp en S90.

Björn
Användarvisningsbild
av TommyP86
Du missar min poäng
Alla kommer få plats med sina hundar, sina barnvagnar, allt rot som ska med till kolmården sommartid, och vinterutrustningen åker på taket. Man får bara lasta annorlunda. (Prova något nytt, hemska tanke)

Ville du ha rejält med bagageutrymme 2005, så köpte du en e-klass. Ville du ha stort bagageutrymme 2015, då köpte du också en e-klass. (Eller nån skoda jag inte kan namnet på, alla ser likadana ut)
Poängen är att v70 har aldrig varit så väldigt stor bak, gnället kommer sej av att folk inte vill betala för ett riktigt stort utan vill ha mellanmjölk (hyfsat stort, hyfsat billigt)
av Gorban
Åkte taxi i en V70 i veckan och detaljstuderade inredningen och speciellt mittkonsolen. Jag skulle aldrig ens överväga att skaffa en V70. Inte ens i mina vildaste fantasier. V90 är något helt annat. Det har både med yttre och inre design att göra. Materialval, inredningskvalitet, den låga sittställningen, avsaknad av hål i mittkonsolen är helt avgörande för mig. Nu har jag bestämt mig för att byta min BMW till en V90.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 34

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]

Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]

Aha, problemet är ibland funkar inte acc p&ar[…]

Kolla så inte en av kontakterna på und[…]