Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kungredansomung
Hejsan, nu är det så att jag totalt lessnat på allt krängande och kopplingssparkande. Har en 945ltt med bränslechip, laddar 0.5 för tillfället. Ställde på det till 0.8 men klen skillnad enligt mig så ställde ner det igen. Så nu frågar jag er, då jag är lite okunnig på vad som bör göras för att det ska hålla ganska bra och gå ganska bra för en ekonomisk peng (studerande). Ös på med förslag. Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av White
Förstår inte riktigt hur du menar med "nu är det så att jag totalt lessnat på allt krängande och kopplingssparkande".

Håll dig under 0,8 bar så håller grejerna längre. Sportkatt och fullflödessystem ger även det några extra hästar.
Användarvisningsbild
av Nexus
Eller testa köra som folk istället. Vägen är ingen lekstuga. Vill man leka finns det bättre ställen vara på t e x sandlådan :wink:
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
kungredansomung skrev:Hejsan, nu är det så att jag totalt lessnat på allt krängande och kopplingssparkande.

skaffa automatlåda då och väghållsningsfjädrar då :roll:
av Rådlös
Det här kan ju lätt gå över till nedsättande uttalanden om en person som vi inte känner. Och det skall man hålla sig ifrån. Men det finns alldeles för många "unga världsmästare" på vägarna som tycker det är häftigt att bränna däck ock spruta grus.
Nu vet vi egentligen inte vad TS avser. Vill han bränna däck och spruta grus så må han göra det där det inte kommer andra till olägenhet, allmänna vägar, bostadsområden etc. etc. :-(O)
Om det i stället är så att hans motor är verkligen slö på grund av ålder och slitage så hjälper inte den vassaste kamaxel i världen. Tvärtom, det hjälper nog motorn att lämna in för gott i stället.

Om det i stället är så att TS har ett seriöst intresse för motorsport, så bör han nog söka sig till en motorklubb där man får tävlingsköra på avsedda banor. Men då förflyttar han sig till en helt annan "dimension" av bilinnehavet. Där är det bara det bästa som gäller och kostar därefter. :twisted:

Så tycker jag i alla fall (utan att ha försökt trampa på någons tår). :roll:
Användarvisningsbild
av Derank
Nu försvarar ja inte TS men handen på hjärtat, har vi inte alla varit unga och gillat att bränna gummi? jag gillar det fortfarande, dok så har jag inet bredställ i rondellerna längre

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)