Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Innebär inte GT även sportigare chassisättning på tiguan? Tror inte att en jämförelse V60CC med 19" och Tiguan GT med 19" är rättvis.. Lika lite som XC70 och Alltrack med samma dimension.

Iaf, vår XC70 D4 AWD Aut drar typisch 0,75 i stockholms intensiva köer så tiguanen med sin modernare låda och motor bör kunna dra mindre?

Delar inte Yeti och Tiguan bottenplatta? Yetin var iaf hemsk med 18". Nu tycker jag iofs att vår XC70 med 16" är lite väl hårt fjädrad (standard) vilket jag troligtvis är väldigt ensam om
av UltrAslan
AndreasThn skrev:Låter som en tufft val, kör båda en rejäl tur och känn på skillnaden kan nog vara ett bra första drag.
Tyvärr har inte bilen lanseras än , går inte provköra vad jag har förstått. Jag ska isåfall beställa den utan att provköra se den live för att få den så fort som möjligt.

Mvh.
av UltrAslan
Jäverhammar skrev:Innebär inte GT även sportigare chassisättning på tiguan? Tror inte att en jämförelse V60CC med 19" och Tiguan GT med 19" är rättvis.. Lika lite som XC70 och Alltrack med samma dimension.

Iaf, vår XC70 D4 AWD Aut drar typisch 0,75 i stockholms intensiva köer så tiguanen med sin modernare låda och motor bör kunna dra mindre?

Delar inte Yeti och Tiguan bottenplatta? Yetin var iaf hemsk med 18". Nu tycker jag iofs att vår XC70 med 16" är lite väl hårt fjädrad (standard) vilket jag troligtvis är väldigt ensam om Bild

Hej, vår audi som vi har dagsläget är med s-line och det innebär väldigt hård styrning och väldigt hård chassisättning.
Vi vart jätte glada när vi läste att på nya Tiguanen betyder Gt inte att det blir hårdare dämpare utan man kan välja till det som tillval.

V60cc har väldigt speciell chassisättning och speciella "ballonghjul" så att bilen ser snygg ut med större fälgar men inte blir svårkörd eller stötigare.
Tyvärr vet jag inte riktigt vad 19tums fälgar innebär på Tiguanen men det är inte hårdare dämpare det är jag säker på.

Mvh.
av Lövet
Om du står i varmgarage både hemma och på jobbet kommer du aldrig kunna köra parkeringsvärmaren. Den får inte användas inomhus.
av UltrAslan
Lövet skrev:Om du står i varmgarage både hemma och på jobbet kommer du aldrig kunna köra parkeringsvärmaren. Den får inte användas inomhus.
Hej, bra information men det är inget jag kan styra över som tillbehör då det ingår i priset VW bjuder på det till alla som beställer nu.

Mvh
av UltrAslan
Jäverhammar skrev:Innebär inte GT även sportigare chassisättning på tiguan? Tror inte att en jämförelse V60CC med 19" och Tiguan GT med 19" är rättvis.. Lika lite som XC70 och Alltrack med samma dimension.

Delar inte Yeti och Tiguan bottenplatta? Yetin var iaf hemsk med 18". Nu tycker jag iofs att vår XC70 med 16" är lite väl hårt fjädrad (standard) vilket jag troligtvis är väldigt ensam om Bild
Hej, glömde kommentera det där med förbrukningen. 0,75 låter väldigt bra för att vara 5 cylindrig AWD med sådan låda!. http://teknikensvarld.se/sa-mycket-drar ... en-180315/

Nya Tiguanen är helt ny bil från grunden så jag tror inte den har något med Yeti att göra.

Mvh.
Hej,

Blir mest fundersam på ert val av vinterdäck, dubb? I Stockholm??
av Lövet
Is vet inte vilken stad det är. Tro mig, det är halt som f-n här.
Låter inte genomtänkt att köpa en bil utan art ha sett, känt o provat först.
Dessutom köpa en helt ny bil med stenåldersteknik, både bensinmotorn o dieselmotorn är typ 100 år gamla.
Vem vet vad som händer i framtiden? - 1 miljar kineser kommer skaffa en bil och efterfrågan på bränsle gå i höjden samtidigt som antalet nya oljefyndigheter minskar stadigt, vilket kan resultera i literpriser över 20 kr per liter.
Köp en framtidssäkrad bil, biogas eller hybrid som kommer bli lätt att sälja när den tiden kommer
av UltrAslan
V60D5AWDPolestar skrev:Hej,

Blir mest fundersam på ert val av vinterdäck, dubb? I Stockholm??
Hej, jag har personligen vart med om flera gånger med blixthalka i Stockholm.
Tänker aldrig riskera fru och barn med odubbade vinterdäck!.

Mvh.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS