Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag köpte kompletta BOR 19" med Dunlop sport däck av chromefälgar i höstas. Kan bara prata bra om dem! Snabb leverans och dessutom hade jag till en början beställt Nokian Z däck (billigare däck) med dessa va slut så de ringde upp och erbjöd mig att endast lägga till halva kostnaden för att byta upp mig till Dunlop däck, tycker jag var en riktigt bra kompromiss! (Då jag egentligen ville ha Dunlop från början men tog "snål" alternativet till slut.. :roll: )
drawman skrev:Jag köpte kompletta BOR 19" med Dunlop sport däck av chromefälgar i höstas. Kan bara prata bra om dem! Snabb leverans och dessutom hade jag till en början beställt Nokian Z däck (billigare däck) med dessa va slut så de ringde upp och erbjöd mig att endast lägga till halva kostnaden för att byta upp mig till Dunlop däck, tycker jag var en riktigt bra kompromiss! (Då jag egentligen ville ha Dunlop från början men tog "snål" alternativet till slut.. :roll: )

Funderar själv på att skaffa dessa fälgar tillmin v70.
Hur verkar kvaliten?
Vilken bor fälg tog du? Blank/matt/anthrasit?
Dimension på fälg och däck? :)
Kvalitén verkar vara ruggigt bra! Har jämfört med originalfälgen och jag kan inte se eller känna någon skillnad alls!... Köpte blank Antrachit, 19" 235/35 och hoppas det blir snyggt och bra! Här kommer en bild på en utav mina fälgar
Bild
De gör sig bra på en Xc,
Längtar o få på sommar hjulen snart kör har inte testat mina Dunlop däck på 19"
Nej en XC60/70 skall ha fetare ekrar än Bor erbjuder och färre i antal. Zephyrus, Argus, Erakir, Talitha, Candor sitter som en smäck på en XC70 med sitt lite grövre stuk samt obligatoriska XC-märkningen på dom som har det, helst i tvåtonslack då givetvis så fälgen vaknar till liv som designern avsett med den. Att Bor, Neso skulle passa och ser ok ut på en V70/V60/V60CC är inte samma sak som att det ens ser bra ut på XC70 med sitt grövre stuk. Enfärgade och tråkiga fälgar oavsett modell duger vintertid, men inte mycket mera.
Ramlar jag över en uppsättning nya Talitha Diamond Cut till rätt peng så kommer jag hugga direkt för att ha ett till svepskäl att titta på höjningsats.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Bryter man batterianslutningen några minuter[…]

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]