Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Är det normalt på V40 eller ska jag anmälla detta?
Bilagor
20160303_183545.jpg
20160303_183545.jpg (1.33 MiB) Visad 617 gånger
Användarvisningsbild
av sony
MartinS skrev:Normalt, det verkar vädra ut ganska fort.
Bilen ör tvättad igår,är det OK fortfarande?
sony skrev:
MartinS skrev:Normalt, det verkar vädra ut ganska fort.
Bilen ör tvättad igår,är det OK fortfarande?
Nja, står i instruktionsboken att dom kan imma igen en stund, men inte 12 timmar+. Jag skulle sagt till verkstaden.
Jag fick imma som ledde till vatten i en av lyktorna på vår V60.. Hällde ur flera dl.. Slutade med att Volvo ville ha 11000kr för nytt lamphus, men jag hade tur och hittade begagnat restaurerat (ej stulet) för strax under 2000kr.
Användarvisningsbild
av sony
Snackade med min tekniker han säger att han fixar det på 1timme. Fick tid på torsdag. Återkommer med resultatet
Spånnande. Återkom gärna med vad han gjort. Vad har du för årsmodell?
Användarvisningsbild
av sony
MartinS skrev:Spånnande. Återkom gärna med vad han gjort. Vad har du för årsmodell?
2016 årsmodell
Användarvisningsbild
av sony
Hämtade bilen idag och tvättade i tvätten. Ser ingen imma längre. Frågade mintekniker om vilket åtgärder görs vid såna fel? Han sa att man borrar ett hål och sätter dit en gummiväntil som gör att vatten försvinner. Om detta inte hjälper gör volvo ingeting längre utan detta är OK enligt garanti som gäller. Bara om det ör verklgen jätte mycket vatten i strålkastarn då byter dem den mot en ny.

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]