jaderlof skrev:Problemet är att jag har försökt ta bort de felkoderna förut men de kommer jämt upp igen. Och jag är nästan säker på att det är ett glapp någonstans för att när det står "BROMSFEL STANNA OMGÅENDE" så räcker det med att tuta så börjar både trippmätaren och hastighetsmätaren funka igen samt texten försvinner.
Av vad du tidigare skrev fick jag intrycket att koderna bara berodde på att du bytt stereon med batteriet inkopplat. Man får mycket riktigt en hoper felkoder då, särskilt om man inte bara kopplar bort stereon utan också klimatpanelen, vilket man ofta gör eftersom det underlättar demonteringen av stereon. Om du lyckas radera koderna och de sedan kommer tillbaka har du något reellt fel någonstans av det slag Johnny beskriver.
Sedan kan det också vara så att du av något skäl misslyckas med raderingen. Som jag skrev i tidigare inlägg kräver vissa läsare (Autocom/Mekotech) att koderna raderas i en viss ordning. Och de uppgifter jag sett här på forumet pekar på att mekonomen använder sig av Autocom. Men att felmeddelandena påverkas av om du tutar eller inte pekar kanske i första hand på ett reellt fel av något slag.[/quote]
Jag håller med om att det är tvär skumt. Så det lutar åt en helg i garaget och försöka lösa detta på något jävla vänster :/
Men i vilken ordning ska jag göra för att det ska bli rätt då?