Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gabriel skrev:Vilka däck valde du, totalpris?
245/40/19. Endast 1.8% avvikelse från orig 235/55/17. Kumho U39 däck. Prisvärda och tysta. Körde med dessa på min förra Toyota Avensis, fast då med en ännu lägre profil, 235/35/19, och komforten var OK.
12 800kr gick kalaset på hos Molway inkl montering, balansering, centreringsringar och nya bultar.
Tycker de ser asfina ut på en XC70, se nedan.... :D
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (404.06 KiB) Visad 440 gånger
Senast redigerad av 1 mitsu00, redigerad totalt 0 gånger.
Gabriel skrev:Ok, låter inte så farligt och fälgarna såg snygg ut.
Jag såg att de har ET42, du är inte rädd för förändrade köregenskaper med tanke på att original i den storleken är ET55?
Funderade också på detta, men nej. En kille på jobbet kör med en likadan set up på sin kärra och bilen beter sig som original i stort sett.
Gabriel skrev:Jag såg att de har ET42, du är inte rädd för förändrade köregenskaper med tanke på att original i den storleken är ET55?
Servostyrningen maskerar ju felaktigt ET så du märker inte mycket som förare. Man får ju dock vara uppmärksam på att vridcentrum och kraftcentrum inte hamnar på samma punkt så man skickar upp rätt stora krafter i hjulupphängningen vid gas och broms så man får hålla extra koll på lederna i framvagnen då de utsätts för större krafter än normalt.
mitsu00 skrev:Själv beställde jag dessa 19" igår inkl nya däck på http://www.molway.com Blir spännande att se dem på min svarta betta :D
Säljer molway också kopior? Hittade snygga fälgar på infosite med exakt samma mått som min bil ska ha men dessa är antagligen också kopior. Frågan är ju hur kvaliten är på dem? Behöver ju inte vara sämre bara för att det är kopior.
Kvaliteten ÄR sämre på kopiorna men vanligen i form av att lack och ytskikt inte är lika tåligt. De kan alltså slitas hårt av vinterbruk och grus. Men man behöver inte vara orolig för att de ska gå sönder rent fysiskt eller funka dåligt.

Sen ska man veta att nästa alla kopior säljs med större navhål så man får hålla på med centreringsringar för att komma ner till 63,4. Inte ett jätteproblem förvisso men lite mera stök.
Min gissning är att samma kinesiska fabrik levererar till nästan alla eftermarknadsaktörer i Sverige. De är lite för lika för att det inte skulle vara så...
Henkek skrev:Betala inte i förväg hos chromefälgar. Jag fick vänta 3mån o endå fick jag inga fälgar. Som tur så betalade jag inget i förväg. Sen blev de från bythjul istället
Jag tänker inte handla där eftersom de har ett dåligt rykte. Har googlat på det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Bryter man batterianslutningen några minuter[…]

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]