Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av antonoliver
Är det någon som testat tipset att borra några hål i klossarna och sticka i blyertsstift ..(lite grövre ) i hålen ...
Har provat att byta ,smörja ..skriker som attans ändå,.....tänkte prova detta tips.
Stefan
Användarvisningsbild
av fxr-90
Har du provat att bromsa riktigt hårt ?
av antonoliver
Ja då har provat det mesta ...bromsar man hårt skriker dom inte ,det är när man bromsar lätt dom skriker..
av *pettson*
antonoliver skrev:Ja då har provat det mesta ...bromsar man hårt skriker dom inte ,det är när man bromsar lätt dom skriker..
ett vanligt problem som inte ens volvo har lösningen på.. inte ens med originalbeläggen...
Användarvisningsbild
av fxr-90
Har du provat med skrikdämparplattor?
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
antonoliver skrev:Är det någon som testat tipset att borra några hål i klossarna och sticka i blyertsstift ..(lite grövre ) i hålen ...
Har provat att byta ,smörja ..skriker som attans ändå,.....tänkte prova detta tips.
Stefan
Låter farligt detta... Iaf om du menar att lägga i blyertsstift i friktionsmaterialet. Då kan du ju lika gärna smörja in skivan med kopparpasta! ;)
av sniff_25
har samma problem.. det med blyerts vill jag också få svar på. det var bosse bildoktor som gjorde det i tv en gång... faktiskt :)
Användarvisningsbild
av Nexus
sniff_25 skrev:har samma problem.. det med blyerts vill jag också få svar på. det var bosse bildoktor som gjorde det i tv en gång... faktiskt :)
Skulle du hälla en påse mjöl på generator remmen oxå som bosse tipsar om för att få tyst på den????
Den mannen är en pajas :!:
Användarvisningsbild
av camaro69
I moppeåldern var det en av mina polare som oljade sina skrikande bromsar efter tips av s k "kunnig moppemek" i plugget.

Han överlevde första färden med nöd och näppe. :lol:
av *pettson*
sniff_25 skrev:har samma problem.. det med blyerts vill jag också få svar på. det var bosse bildoktor som gjorde det i tv en gång... faktiskt :)
Om svaret vore så enkelt vore dom fulla med blyerts..
Nej men köp gärna antiskrikplattor eller för den delen såna *mattor* som finns för runt 50 lappen. Dom fungerar utmärkt. dom klistras på baksidan av belägget för att förhindra utrymmet som gör vibrationerna.
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, när[…]

Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]