Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja du får ta sargen runt radion när du har tid det tar längre tid än vad man tror då man måste leta efter vart alla skruven sitter det är totalt 19st skruv som håller sargen :lol: Det blir riktigt snyggt med träet mot den mörka inredningen den passar både till ljus som mörk inredning.

Det var inte så stor färg skillnad på växelspaksnoppen mot det andra träet synd bara att den inte fanns i samma nyans. Du har väl all träinredning nu det är väl bara ratten som inte har kommit än?
Lucif3r skrev:Se där ja, bara träskallen bakom ratten som saknas nu då :mrgreen:
Han slipper uppdatering till trä... :lol: :wink:
DayDreamer skrev:Ja du får ta sargen runt radion när du har tid det tar längre tid än vad man tror då man måste leta efter vart alla skruven sitter det är totalt 19st skruv som håller sargen :lol: Det blir riktigt snyggt med träet mot den mörka inredningen den passar både till ljus som mörk inredning.

Det var inte så stor färg skillnad på växelspaksnoppen mot det andra träet synd bara att den inte fanns i samma nyans. Du har väl all träinredning nu det är väl bara ratten som inte har kommit än?
Har du några tips för att få det gjort på snabbast sätt? Funderade lite på om det är lättare att komma åt om man plockade bort vid sidan av pedalerna och likadant på andra sidan. :???:

Ja, det är bara ratten jag väntar på. Sargen var lite mer sprucken än vad jag trodde, men jag orkar inte bry mig.... :roll:
Micce1980 skrev:Just det där kromade handtaget gör enorm skillnad. Såg en likadan aut. med träpaneler på skroten idag, rätt trevligt även om jag själv är elän alu-nerd :) På en typ S80 kan jag tänka mig trä, tur vi är olika. Kul moddar du har för dig :)
Tackar!
Javisst, det var ett extremt lyft för handskfacket. Ja, det är tur vi är olika. :wink: Jag tycker ju trä är redigt lyxigt! :D
Självklart så fick jag fel skruv på Liljas också! :evil:

Tittade på sprängskissen han skickade till mig och trodde att jag tog rätt saker... :roll:
Brukar titta på sprängskisser rätt så ofta till mina maskiner när något ska bytas. (Nej, det är inte bara sönderkörningar. :wink: )

Då tar det till nästa vecka innan den åker på då...
Bonden1989 skrev:Självklart så fick jag fel skruv på Liljas också! :evil:

Tittade på sprängskissen han skickade till mig och trodde att jag tog rätt saker... :roll:
Brukar titta på sprängskisser rätt så ofta till mina maskiner när något ska bytas. (Nej, det är inte bara sönderkörningar. :wink: )

Då tar det till nästa vecka innan den åker på då...
Tråkigt att du fick fel skruv men du har ju lite att göra ändå när sargen ska monteras :roll:

Jag tog bort handskfacket, panelen under handskfacket det ingen ide att ta bort panelen vid pedalerna det är så trångt och jävligt där. Tog ju även bort instrumentbrädan då man såg skruven som sitter överst i varje hörn mycket bättre. Ha sargen med dig och kolla på baksidan vart alla skruven sitter på den innan du börjar bryta och ha dig, sargen tål mycket men fästena som sargen är skruvad igenom tål inte alls mycket. Tänk på att ha radio koden då du är tvungen att koppla ur radion.
DayDreamer skrev:
Tråkigt att du fick fel skruv men du har ju lite att göra ändå när sargen ska monteras :roll:

Jag tog bort handskfacket, panelen under handskfacket det ingen ide att ta bort panelen vid pedalerna det är så trångt och jävligt där. Tog ju även bort instrumentbrädan då man såg skruven som sitter överst i varje hörn mycket bättre. Ha sargen med dig och kolla på baksidan vart alla skruven sitter på den innan du börjar bryta och ha dig, sargen tål mycket men fästena som sargen är skruvad igenom tål inte alls mycket. Tänk på att ha radio koden då du är tvungen att koppla ur radion.
Jo, jag tycker inte om att ha en massa liggandes. :roll:

Ska ta en titt på det sen när jag har tid. Hade som du sa för mig att det är lite trångt vid pedalerna, men den andra har jag aldrig haft loss.
Den nya sargen är ju sprucken i ett fäste som sedan har spräckt träsargen, så jag har förstått att de är lite klena.
Förstår bara inte varför det ska vara så förbannat med skruv i sargen! :evil:

Radio-koden kan jag i huvudet vid det här laget. Den har varit ur så många gånger... :wink:
Det jag skulle gissa på är att dom fick en massa skruv över när dom monterade ihop bilarna och då kom dom på varför inte jävlas och sätta alla skruv som blev över runt sargen till radion :o Otroligt nog fick jag tillbaka alla skruv igen :-DD jag använde kludd för att hålla kvar skruvarna på mejseln fungerade skit bra :)
DayDreamer skrev:Det jag skulle gissa på är att dom fick en massa skruv över när dom monterade ihop bilarna och då kom dom på varför inte jävlas och sätta alla skruv som blev över runt sargen till radion :o Otroligt nog fick jag tillbaka alla skruv igen :-DD jag använde kludd för att hålla kvar skruvarna på mejseln fungerade skit bra :)
Kan ju vara så ja. :wink:
Ska ta mig en titt på det ikväll efter jobbet. Förhoppningsvis får jag dit den... :roll:
Har varit ute och försökt att montera sargen runt radion, men jag blev bara förbannad. :evil: Det var inte det lättaste att skruva där.
Att lyfta brädan hjälpte inte mig ett skit, om jag inte får bort luftkanalerna också.

Dessutom blev jag så förbannad på att all plast var så dålig. Handskfacket gick i småbitar runt skruvarna och det gjorde även låshållaren när jag bytte till krom-handtaget.
Antar att plasten slitits lite sen 99 och nästan 35000 mil... :wink:

Är så förbannat trångt där bakom, och jag verkar inte ha tillräckligt med verktyg hemma. Konstig nog, eftersom jag tycker att jag har varje verktyg jag behöver hemma på gården. :roll:

Funderar faktiskt lite på ifall jag ska låta Liljas byta den åt mig. Främst för att jag börjar få lite dåligt med tid nu när vårbruket börjar.
Dessutom har jag tänkt kolla om de vill byta ratten åt mig. Jag är kanske lite fjantig, men jag vill helst inte byta själv på grund av Airbagen. Det är ingen leksak precis. :roll:

Tänkte höra med dom vad dom ska ha innan jag bestämmer mig. De kanske kan göra något åt skadan på sargen också.
Den är sprucken i plasten och ut i träet, från ett skruvhål.
Foto0158.jpg
Foto0158.jpg (538.52 KiB) Visad 215 gånger
Jaja, vi får se hur jag gör... :roll:
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 55
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra kr&a[…]