Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Igår när vi åkte och handlade fick jag larm om öppen baklucka. När vi kom fram öppnade jag luckan och stängde.
När vi skulle åka hem gick det inte att öppna luckan, bilen låstes inte upp heller så jag antar att det är knappen som gett upp.

Någon som bytt?
Går den att komma åt utifrån?
av mikebike
Bilen var inne på Bilia för detta. Trasig mikrobrytare, men hela låskistan måste bytas.
Totalkostnaden slutade på knappt 4 kSEK.

Ett par dagar senare upptäckte jag att det var ett hål där backkameran skall sitta (om man har någon).
Jag har efterlyst ett lock till detta, men jag har inte fått några svar från Bila. Förrän idag.
Då hävdar de att man byter hela handtagsdelen vid reparation och dessa finns i två utföranden; med eller utan kamerahål. De råkade beställa hem fel modell till mig och nu måste de byta ut hela handtaget igen eftersom det inte finns några lock att beställa hem.
Mycket märkligt....
Användarvisningsbild
av leiwi
mikebike skrev:Bilen var inne på Bilia för detta. Trasig mikrobrytare, men hela låskistan måste bytas.
Totalkostnaden slutade på knappt 4 kSEK.

Ett par dagar senare upptäckte jag att det var ett hål där backkameran skall sitta (om man har någon).
Jag har efterlyst ett lock till detta, men jag har inte fått några svar från Bila. Förrän idag.
Då hävdar de att man byter hela handtagsdelen vid reparation och dessa finns i två utföranden; med eller utan kamerahål. De råkade beställa hem fel modell till mig och nu måste de byta ut hela handtaget igen eftersom det inte finns några lock att beställa hem.
Mycket märkligt....
Mäkligt !! det är rentutav stor förbannad skam, vad är det för pellejöns som monterar en sådan del , är ju enkelt att se att det är fel del när han packar upp den , jag tycker du skall se till att få allt åtgärdat bums. :D
Användarvisningsbild
av Derank
Jag har öppnat 3st sådana handtag på V70 och alla har haft samma fel, en kabel har gnagts av då de är pressade i en plastskåra. Att microbrytarna skulle lägga av tror jag inte på, de sitter så pass kaplslade att ingen fukt kommer in i dom.

Kan vara bra att veta om man ska ge sig in på det själv. Har frö mig att det var den Gula kabeln i samtliga fall.
av mikebike
Jag borde ha begärt att få (den första) utbytta delen med mig. Då kunde jag ha renoverat den och haft den som reservdel eller sålt den....

Jag kollade på en annan V60 och den hade "förpräglat" där kameran skall sitta. Jag antar att man trycker eller skär ut den delen om man eftermonterar kamera.
Isåfall undrar man varför inte alla utbyteshandtag är av den typen?

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]

För den som är intresserad så finn[…]

Dumpventil?