Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hedström
Går det att ta reda på vilket märke som jag har på min styrväxel fick nedslag på inre höger styrled. Det finns ju trw o smi att välja på går det att se via regnr kpx799 eller måste man ta bort bälgen o kolla...Hasse
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Möjligt om Volvo kan se det i VIDA med hjälp av regnumret annars så är det nog bara att plocka bort bälgen och kolla skulle jag tro :)
av TobbeViktor
Har för mig att jag fick fram mina i VIDA, men har det inte installerat just nu, så kan inte söka heller.
Ska gå att se med hjälp av några siffror i chassinumret tror jag.
Är ju mig veterligen 2 olika diametrar på innergängan, M16 (smi) och M14 (trw) om jag inte minns fel.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
TobbeViktor skrev:Ska gå att se med hjälp av några siffror i chassinumret tror jag.
Den infon saknas på många bilar av någon oförklarig anledning.
TobbeViktor skrev:Är ju mig veterligen 2 olika diametrar på innergängan, M16 (smi) och M14 (trw) om jag inte minns fel.
Stämmer.
av hedström
Har kollar lite de står made in france på själva styrväxeln o så lite siffror kanske man kan klura ut vilken sort de ska va...
av hedström
Har hittat vilken jag har med hjälp av nr på typskylten skruva.se har en bild på vart på skylten man ska kolla...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Made in France är förklaringen till varför dom går sönder :wink:
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]