Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Den där skivan var inget vacker! :???:
Nej den har nog sett bättre dagar :)
Bonden1989 skrev:Den skivan var fin! :D Ingen skillnad på bromssträcka va? :wink:
Vet ej har inte hunnit att provköra än :)
Allt är ihop monterat igen VB skivan såg ännu värre ut på insidan än vad skivan HB gjorde ska försöka ta en bild på den imorgon. Bytte även bromsvätska via alla bromsok så nu är det DOT5.1 istället för DOT4.1 visserligen så tror jag att beläggen drabbas av fading för bromsvätskan kokar.

Bytte även bromsvätskan i kopplingen men sen när jag skulle frikoppla så vart det smack ner i golvet med pedalen :shock: det var fördåligt med bromsvätska i behållaren så har varit iväg nu och köpt mer så ska hälla i det imorgon och lufta om kopplingen :D
Så då är även kopplingen avluftad och klar, jäklar vilken skillnad det blev på att frikoppla. Den bromsvätska som var i kopplingsledningen var som sirap :shock:.
Så då är bromsarna bytt bak och all bromsvätska är bytt.
Har provkört bilen och ja nu är det tyst och jäklar så bra bett det blev i bromsarna helt ok för att vara så billiga :D

Lite bilder.

HB bromsoket ska bli målat bara det blir varmare ute :)
Bild

Bromskivan VB
Bild

Den var minst lika dålig på insidan som skivan HB var. Inte konstigt att det har låtit när jag bromsat.
Bild
Nu är allt borttaget som behövs och även sargen runt radion ECC är borta :) nu återstår det bara att montera tillbaka hela skiten igen :)

Räknade skruven som håller fast sargen runt radion ECC och det är 19st :shock: Kan ju undra om dom hade ett över skott på skruv eller något.
Några bilder hur det ser ut just nu :)

Bild

Här är alla jäkla kablar och kontakter som ska vara med och bråka när man försöker komma åt skruven :x
Bild

Här är kabelhärvan som sitter i mitten konsolen. Har precis tagit bort dekorlisten här.
Bild
Perra83 skrev:Gick de inre kolvarna lätt?
Skapligt VB dom fick lite smörja så nu går dom så fint så. HB var dom bortom all räddning därav att jag bytte oket. Det gick inte att rubba någon av kolvarna där och den kolven som satt på insidan ser ut som att den inte har alls rört sig när man har bromsat dom verkar ha skärt fast.
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 252

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt