NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lexing76
Hej

Har en Volvo v50 T5 -06 som fått detta problem som rubriken antyder.

Har därför några frågor, som jag ej sett svaren på här

1. Är det samma hydraulaggregat oavsett v50 modell, om jag skulle vilja
köpa på skroten? Artikeln?
2. Vad är det som går sönder, förstått det som att hydraulaggregat är hela enheten, men att det sitter en ABS Styrenhet där. Är det den som felar eller är det hela enheten?

Tack
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vet du att det verkligen är fel på dessa system? När batteriet är dåligt kan den varna för dessa system...
av dieselputte
Om felet blir permanent beror det på en givare inuti enheten som vad jag förstått inte går att byta öht. Det är fler bilmärken som får fel pga denna givare , har för mig Bosch som är tillverkare. Ingen aning om givarna är bättre i nya enheter? En beggad från skroten kan ju få samma problem då detta tyvärr är rätt vanligt fel.
av Lexing76
Har idag sett att den släcker sig, för sen tända sig och få koden! Dock sa Bilia till mig att skulle de vara hydraulaggregat så brukar bilen få mycket konstiga och andra skumma problem!

Låter som något glapp då de tänds o släcks, och hade givaren gått sönder borde den väl alltid vara fel?

Jaja dommen kommer strax
av Fredrikbrodin
Jag har också haft detta problem på min v50 T5 dock en Awd , när jag kom in på volvo och pratade med en servicetekniker så sa han att det är ett vanligt fel att dessa hydraulaggregat går sönder och trodde genast att det var detta problem och tänkte nästan beställa en ny direkt men så kopplade han in datorn först och då visade det sig att det var en styrenhet på bakaxeln som hade pajjat, och en ny sån kostade 17000!! med arbete. som ''tur'' var så hittade han en begagnad och det gick på 7000 med arbete tillslut. Hoppas du förstod något utav mitt inlägg och att du kan lösa problemet :)

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]