Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chasba
Det høres korrekt ut etter hva jeg har lest her på forumet, samt sett på ulike Volvo-verksted. Synd, for emblemet gjør seg veldig bra i motorrommet. Spesielt når det er nytt, rent og pent.
Volvo-motorrom.jpg
Volvo-motorrom.jpg (221.05 KiB) Visad 379 gånger
Användarvisningsbild
av VolvoB20
chasba skrev:Det høres korrekt ut etter hva jeg har lest her på forumet, samt sett på ulike Volvo-verksted. Synd, for emblemet gjør seg veldig bra i motorrommet. Spesielt når det er nytt, rent og pent.
Volvo-motorrom.jpg
Tråkigt bara att själva motorn ser ut som apskit, fågelbo och trasselsudd........ istället för att göra en snygg motor slänger man bara på en kåpa över härket, billigt och enkelt.

Kommer ihåg Alfa som byggde sååååå snygga motorer att ingen skulle drömma om att gömma den under en massa plastkåpor-

Bild
Användarvisningsbild
av chasba
VolvoB20 skrev:Tråkigt bara att själva motorn ser ut som apskit, fågelbo och trasselsudd........ istället för att göra en snygg motor slänger man bara på en kåpa över härket, billigt och enkelt.

Kommer ihåg Alfa som byggde sååååå snygga motorer att ingen skulle drömma om att gömma den under en massa plastkåpor-
Det kan man umulig være uenig med deg i. Italierne kan, ev. kunne motorrom selv om bilene masseproduseres. For min del handler det om å gjøre det beste ut av et klinisk rent, plastbelagt hull i sort. Ved å fjerne emblemet på MY16 gjør man det enda verre ... :roll:
Användarvisningsbild
av Rillee
Visst är det trevligt med ett snyggt motor rum, men inget som jag skulle vilja betala extra för
av least
Inte ens Volvo har gömt alla sina motorer under plast...
Bilagor
40853924.jpg
40853924.jpg (141.34 KiB) Visad 335 gånger
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Rillee skrev:Visst är det trevligt med ett snyggt motor rum, men inget som jag skulle vilja betala extra för
Snyggt motorrum? Du betalar ju extra för att Volvo ska montera en plastkåpa så det blir snyggt i motorrummet.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
least skrev:Inte ens Volvo har gömt alla sina motorer under plast...
Snyggt ......
Användarvisningsbild
av Micce1980
prahna skrev:På my 16 finns inte emblemet längre...
Jasså? :wink:
fjohan82 skrev:
Micce1980 skrev:
patnil68 skrev:Från MY16 har emblemet försvunnit på kåpan. Då står det endast "VOLVO" med upphöjd text.
Var tvungen att kolla. Inte alls lika snyggt. Ser budget ut
Så verkar dock inte fallet vara på alla motorvarianter...
B4204T11:
http://www.bildelsbasen.se/67-W1289542.html
D4207T9:
http://www.bildelsbasen.se/67-W1281995.html
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]