Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
mane skrev:Man måste väl även ha bilen försäkrad i Volvia, för att få det lägre priset på service avtal?
Det vet jag ingenting om, men jag har alltid haft min Volvobilar försäkrade i Volvia så jag har inte tänkt på det. Men det är väl enkelt att byta isf.
Användarvisningsbild
av mane
Kollade i min offert, för att få 99:-/månad så måste man:
Finansiera köpet via volvofinans samt försäkring via Volvia.

i mitt fall så är Volvia 125:- dyrare i månaden, än LF för försäkringen så då faller konceptet för min del.
Användarvisningsbild
av Derank
Konstigt, Volvia har varit billigast de senaste 13åren för min del, Volvia tar 527sek/mån hel + tillägg, LF 567/mån hel + tillägg, 3000 i självrisk.

jaja, det skiljer väl kanske runt om i landet.
Användarvisningsbild
av mane
Jag har tvärt om, 298:-/månad för Volvia och 175:-/månad med LF
Användarvisningsbild
av Derank
Oj, det var lågt, 175sek i mån betalade jag för typ 25år sedan.....för trafik, låter unikt att kunna helförsäkra för 175sek i månaden men det är ju bara att grattulera.
Användarvisningsbild
av joel80
Nya bilar behöver bara halvförsäkring. Man har vagnskada första åren...
Så kanske bra om man specar vad det är man menar.. blir inte riktigt rättvist att jämföra hel med halv. :p
Användarvisningsbild
av Derank
Ok, men iaf extremt billigt, tror jag kommer betala ca 300/mån för halv ink tillägsförsäkring/1500mil. LF 327 /mån ink tillägg
Användarvisningsbild
av mane
My bad :oops: :oops: :oops:
Trodde bara man kunde ha service avtal på ny bilar.... :oops:
Därav tog jag förgivet att det var halvförsäkring som gällde...

Fördelen med LF är att de är billiga i de Län där de har lite skador och vise versa givetvis
Användarvisningsbild
av Perra83
Sambons syrra tecknade serviceavtal på en begagnad V70 T4 2011. Hon fick även 2år el 2000mil garanti.
av Hakan975
Vet inte om det är ändrat nu men när jag hade serviceavtal så betalade jag årsvis. Jag sålde bilen alldeles innan "nästa" service så för mig höll det på att bli det en ganska dyr affär eftersom jag hade betalat för tre servicar men bara gjorde två. Efter lite tjafs fick jag igen överskjutande belopp.

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]