Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojjen
Har lyckats köpa fel lambdasond till min V70 Bifuel 06. Har dessutom legat ett par mån så byta kommer inte gå. Funderade dock på om de kan funka ändå. men klippa och kontraktera om kabeln. Den jag köpt http://www.bildelaronline24.se/bosch/1148886 passsar till V70 I, tom 2000.
Är det idiotiskt att testa eller kand det funka?? Gänggång verkar vara 18mm på båda. :?: :?:
av Tette
Stämmer inte numret med den original sond som du ska ha hade jag inte kört på den. Klippa och klistra känns väl sådär när det kommer till något som hör till bränsle/luft mixen att göra. Men det är bara jag :D
av mojjen
Tette skrev:Stämmer inte numret med den original sond som du ska ha hade jag inte kört på den. Klippa och klistra känns väl sådär när det kommer till något som hör till bränsle/luft mixen att göra. Men det är bara jag :D
Jag hade nog inte övervägt detta om jag inte redan haft sensorn.
Universalsensorerna verkar ju passa till hundratals modeller av olika fabrikat. Så jag börjar fundera på om det är så mycket mer än sladdlängd och kontakt som egentligen skiljer mellan dem. I så fall är det klart värt att prova. Skiljer det på andra parametrar i sensorerna då är det en annan femma..

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]