Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
snepo skrev:Har två meddelanden inga bältade bak,motorservice erfodras.Jag fick upp massor med meddelanden igår när den inte startade.Nåt som blivit kvar pga av det?Kan jag radera med ELM327.Bluetooth modellen
Mycket vanligt att det blir en massa meddelanden som inte betyder något när strömmen fallerar och datorerna får "spel". Men det är inte säkert att dessa härrör därifrån. Har ingen erfarenhet av ELM327 men kan du läsa koderna med den förmodar jag att du kan radera dem med den också. Sedan återstår att se om koderna återkommer. Gör de det är de vanligen (undantag finns) värda att ta på allvar. Annars är det bara att vänta och se.
Användarvisningsbild
av snepo
andersuw skrev:
snepo skrev:Har två meddelanden inga bältade bak,motorservice erfodras.Jag fick upp massor med meddelanden igår när den inte startade.Nåt som blivit kvar pga av det?Kan jag radera med ELM327.Bluetooth modellen
Mycket vanligt att det blir en massa meddelanden som inte betyder något när strömmen fallerar och datorerna får "spel". Men det är inte säkert att dessa härrör därifrån. Har ingen erfarenhet av ELM327 men kan du läsa koderna med den förmodar jag att du kan radera dem med den också. Sedan återstår att se om koderna återkommer. Gör de det är de vanligen (undantag finns) värda att ta på allvar. Annars är det bara att vänta och se.
ja får väl prova hade inga meddelanden innan batteriet dog.Kan de försvinna av sig själv.
av andersuw
snepo skrev:ja får väl prova hade inga meddelanden innan batteriet dog.Kan de försvinna av sig själv.
Ja i vissa fall. Beror lite på vad som utlöste meddelandet, vilken typ av meddelande det var, och om felsymptomet som utlöste meddelandet kvarstår eller inte. Meddelanden som beror på att datorerna får "spel" till följd av strömförsörjningsproblem har stor sannolikhet att försvinna av sig själva.
Användarvisningsbild
av snepo
andersuw skrev:
snepo skrev:ja får väl prova hade inga meddelanden innan batteriet dog.Kan de försvinna av sig själv.
Ja i vissa fall. Beror lite på vad som utlöste meddelandet, vilken typ av meddelande det var, och om felsymptomet som utlöste meddelandet kvarstår eller inte. Meddelanden som beror på att datorerna får "spel" till följd av strömförsörjningsproblem har stor sannolikhet att försvinna av sig själva.[/qAlla meddelanden borta imorse,skönt det.
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]