Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arnold
Har en V70 2007 Classic momentum. Jag har hittills utgått ifrån att det är Bi-xenon men jag är inte säker längre. Hur kan jag se om det är xenonstrålkastare? Det känns ganska korkat att ställa frågan.
av Lövet
Icke xenon. Notera den svarta plasten mellan hel och halvljus samt glödlampan för varselljus i halvljuset
Bild
xenon. Notera hur halv och helljus sitter ihop mkt närmare samt "klumpen" för varselljus
Bild
av Arnold
Lövet skrev:Icke xenon. Notera den svarta plasten mellan hel och halvljus samt glödlampan för varselljus i halvljuset
Bild
xenon. Notera hur halv och helljus sitter ihop mkt närmare samt "klumpen" för varselljus
Bild
Ja hel- och halvljuset satt ihop. Ser precis ut som det nedre fotot. Xenon utan tvekan. Tack för hjälpen.
av Lövet
Ja det är d2r
av S1mp4n
Alexas skrev:Är det D2R som sitter i?

Vad sitter i helljus och blinkers i xenon-kastaren :) ?
Halvljus D2R
Helljus H9
Blinkers PY21W
av Arnold
Jag kollade priset på en D2R. ljusbutiken.nu har från 425: till 575 st. Då är det Osram och Philips. De är ännu billigare på ebay.se. De är billigare än jag trodde. Är det någon som kan rekommendera ett visst fabrikat och modell på xenonlampan?
Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]

Har du även smörjt vid "piggen"[…]

XC60 MY27

Ja, vi norrmän kommer nog att gå p&arin[…]

Det finns ett ställe till där jag inte l[…]