Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Oj! Nä instrumentbrädan behöver inte bort, jag klarade de fint ändå. Men de va jäkligt svårt att få dit skruvarna utan att tappa dem ;) Riktiga verktyg o lite klet som håller kvar skruvarna på torxnyckeln rekommenderas :)

sitter typ 5-8 skruvar bakifrån på centerpanelen mot instrumentbrädan. Ta ur stereon så tror jag du får ur ECC-kanelen med.
Har du köpt en halvsatts till ask koppen bak? :wink: .övre delen vid stolsvärme knapp ska ju vara i trä oxå. Sen är det bara ratt och vxl knopp som saknas och kromat handtag till handskfacket . jag betala 1000 för några år sedan för en satts och då ingick inte panel till askkopp bak. Den delen är svårhittad !
Onödigt vetande, när volvo sålde satser så kosta de ca 4500:-
Edit : läste nu från början :-DD
JE Jr skrev:Oj! Nä instrumentbrädan behöver inte bort, jag klarade de fint ändå. Men de va jäkligt svårt att få dit skruvarna utan att tappa dem ;) Riktiga verktyg o lite klet som håller kvar skruvarna på torxnyckeln rekommenderas :)

sitter typ 5-8 skruvar bakifrån på centerpanelen mot instrumentbrädan. Ta ur stereon så tror jag du får ur ECC-kanelen med.
Ja det var ett jäkla letande efter vart alla skruven satt jag skruvade ur den själv från en bil på skroten. Tog bort instrumentbrädan bara för att se hur det såg ut bakom,faktiskt så ser man dom översta skruven som håller sargen runt ECC så lite hjälpte det iaf :D
Nexus skrev:Har du köpt en halvsatts till ask koppen bak? :wink: .övre delen vid stolsvärme knapp ska ju vara i trä oxå. Sen är det bara ratt och vxl knopp som saknas och kromat handtag till handskfacket . jag betala 1000 för några år sedan för en satts och då ingick inte panel till askkopp bak. Den delen är svårhittad !
Onödigt vetande, när volvo sålde satser så kosta de ca 4500:-
Edit : läste nu från början :-DD
Ja jag hade ju tagit med hela panelen bak men eftersom den inte hade uttaget för stolsvärme så fick den vara kvar. Ja nu är det ju bara växelspaksknoppen och en trä ratt dom är väl det svåraste att hitta här om kring. Vet inte hur jag ska göra med kromhandtaget vid handskfacket tycker att det är ganska så snyggt som det är nu, får ta och fundera lite :)
Lucif3r skrev:Kromhandtag är ju ett måste :-)-) Ser ju så jäkla billigt ut med det i plast :roll:
Är dörrhandtagen också i plast, eller är dom i krom? Vet inte ens om dom finns i plast faktiskt...
Dörrhandtagen är i krom. Handtaget var inte så himla fint på den bilen som jag tog trälisterna ifrån därför hoppade jag den så länge.
Håller på med bak bromsarna då jag fick låna ett koningsverktyg för att kona om bromsröret.

Allt borta utom handbromsbackarna
Bild

Här har det varit stål mot stål ett bra tag HB är där skivan satt
Bild

Insidan av samma skiva var ännu värre än vad jag hade trott :shock:
Bild

Har inte börjat med VB ska göra det sen om jag hinner :D mer bilder kommer
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94