Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

snabbis skrev:På vissa inom en viss chassi nummer, har det vart problem att en svets brustit, därför byts dom ut, i förebyggande syfte.
OK. Vet du vilka modeller/chassinummer som är berörda?
snabbis skrev:På vissa inom en viss chassi nummer, har det vart problem att en svets brustit, därför byts dom ut, i förebyggande syfte.
Takk for informasjonen, snabbis! Det var akkurat dette jeg ble fortalt da jeg hentet bilen i går, etter service. ÅF fortalte at det var første gang de hadde en bil inne som var berørt av denne feilen. Begge lyddemperne ble byttet.
Droopy skrev:Ja, det där är återkallelser som alla berörda får hem brev om, fick själv ang felaktig visning av bränslenivå på jobbets XC60.

De viktiga får alla berörda såklart vetskap om.

Det där är lustigt, jag har en ny xc70 Classic D4 AWD, levererades oktober. Jag har inte fått nått brev om den uppdateringen, men en kompis som jobbar på annan Volvo ÅF berättade igår att min bil skall uppdateras med den uppdateringen. Men informationen om det har jag inte fått på officiell väg. Jävligt dåligt!

edit, bränsleproblemet alltså
Da er jobben utført, begge lyddempere og kobling fremover er byttet. :)
29643.jpg
29643.jpg (290.37 KiB) Visad 355 gånger

Ok, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Tyärr har du nog mer än ett fel. har du […]

Vilken packbox ?

Det är samma.

B200ft svårstartad

Temp.givaren (1) till temp.mätaren har runda […]